INFORME
Gairebé vuit de cada deu sèniors es connecten diàriament a internet
La meitat de la gent de més de 55 anys ja utilitza TikTok i el 60% són assidus a la banca ‘online’, segons un estudi de consum digital.

El 75% dels espanyols de més de 55 anys (més de 16,3 milions de persones) estan connectats a internet, 18 punts percentuals més que el 2020, quan aquesta dada era del 57%. Les dades pertanyen al cinquè Baròmetre del Consumidor Sènior, elaborat pel Centre d’Investigació Ageingnomics de la Fundació Mapfre. L’estudi reflecteix que la majoria dels sèniors digitalitzats consumeixen YouTube (97%), que Facebook és la seva xarxa social favorita (89%) i que el 57,4% compren a Amazon.
L’informe assenyala que l’ús d’internet entre la gent més gran es dona en tots els grups d’edat, i destaca notablement en els que tenen entre 75 i 84 anys, franja d’edat que ha passat del 29,9% al 38% en tan sols un any. També destaca l’increment que s’ha produït en els sèniors d’entre 65 i 74 anys, en què l’ús d’internet ha crescut del 59,9% al 65,1%.
Notícies relacionadesLes xarxes socials són una de les principals activitats que realitzen quan estan connectats, amb un 65% de persones grans que reconeixen utilitzar-les en alguna ocasió. I tenen clares les seves preferències. La més usada pels sèniors espanyols és Facebook, utilitzada per 11 milions d’ells: és a dir, el 89% dels sèniors digitalitzats. La segueix Instagram, amb 8,4 milions d’usuaris sèniors (67,9%), i TikTok, amb 6,5 milions de persones grans (52,4%), una dada rellevant tenint en compte que és una xarxa social molt nova i triada principalment per usuaris de la generació Z. Així mateix, els sèniors també consumeixen molt la plataforma YouTube (97% de persones grans digitalitzades) i utilitzen Google des del seu mòbil (també el 97%).
Els autors de l’estudi remarquen l’èxit que ha tingut la botiga online Temu, que ja utilitzen 5,6 milions d’usuaris sèniors. També compren per Amazon un total de 7,1 milions de persones grans (57,4%). El 59% dels sèniors fan consultes i operacions bancàries a través d’internet almenys una vegada per setmana. Les xarxes socials són utilitzades pel 38%, fet que "confirma la seva consolidació com a espai de comunicació, socialització i informació també entre aquest grup d’edat", s’apunta en el baròmetre. El pagament a través del mòbil se situa en tercera posició entre els seus usos digitals, amb un 21% que el fa servir alguna vegada per setmana, "reflex d’una familiarització progressiva amb els mètodes de pagament digitals".
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sector elèctric Iberdrola reforça la seva liquiditat amb una línia de crèdit de 2.500 milions
- Perfumeria i cosmètica Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més
- Construcció Habitatge insta les comunitats a pactar un nou pla de 6.660 milions
- Anàlisi i predicció de BBVA Research L’economia catalana alentirà el seu creixement fins a l’1,5% el 2026
- Boom turístic Els hotels sumaran 52.000 habitacions fins al 2028 a tot Espanya