Aliança entre ciutats
Colau i Carmena abordaran la crisi de refugiats amb alcaldes a Roma
Els alcaldes volen segellar una aliança entre ciutats europees per recolzar les oenagés

abertran46541092 barcelona 14 1 2019 oscar camps en el barco open arms atraca190114132233 /
L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i la de Madrid, Manuela Carmena, així com el saragossà Pedro Santisteve, es reuneixen aquest dissabte a Roma amb els seus homòlegs de diverses ciutats italianes per abordar la crisi migratòria al Mediterrani al costat de representants d’oenagés de salvament.
Segons informa el consistori madrileny en una nota de premsa, a la reunió assistiran alcaldes i regidors de Milà, Nàpols, Bolonya, Siracusa, Latina i Palerm per tractar el tancament dels ports europeus del Mediterrani als migrants i el bloqueig de les embarcacions de rescat de diferents oenagés.
En la trobada hi haurà el director d’ Open Arms, Óscar Camps, així com representants de les entitats dedicades al salvament marítim Sea Watch i Mediterranea.
Els alcaldes reunits a la capital italiana volen segellar una aliança entre ciutats europees per recolzar les organitzacions humanitàries i els barcos de salvament que operen al Mediterrani.
Segueix a Barcelona
En les últimes setmanes, els barcos de rescat ‘Aita Mari’, ‘Open Arms’ i ‘Sea Watch 3’ han rebut la denegació administrativa per desenvolupar les tasques de salvament marítim humanitari.
Notícies relacionadesEl barco d’Open Armsestà bloquejat al port de Barcelona des del 8 de gener, quan hauria d’haver sortit en direcció a la zona d’operacions SAR ('search and rescue') de Líbia per continuar la tasca humanitària d’observació i rescat, cosa per a la qual li va ser denegat el permís.
Davant d’aquesta situació, els alcaldes manifestaran a Roma la intenció de treballar units per revertir la involució dels principis fundacionals de la Unió Europea, basats en la solidaritat i el respecte als drets humans.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- MUNDIAL DE CLUBS Xabi Alonso trenca amb l’oficialisme d’Ancelotti i demana reforços després de quedar-se sense Zubimendi
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»