ADDICCIONS

El Defensor del Poble obre una actuació sobre les apostes 'online'

La institució alerta del perill que suposa la publicitat intensiva entre els menors d'edat

undefined18686930 barcelona 21 03 2012 pagina web de apuestas por internet on 181210230526

undefined18686930 barcelona 21 03 2012 pagina web de apuestas por internet on 181210230526 / JOSEP GARCIA

2
Es llegeix en minuts
Europa Press

El Defensor del Poble ha obert una actuació d’ofici davant dels ministeris d’Hisenda i de Sanitat, Consum i Benestar Social i preveu ampliar-la amb la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, les comunitats autònomes i els municipis davant de l’lugment de la publicitat d’anuncis de cases d’apostes, segons ha informat la institució l’endemà que la ministra de Sanitat, María Luisa Carcedo, presentés la macroenquesta sobre addiccions, la macroenquesta sobre addiccions,que aquesta any ha inclòs les apostes entre els motius de preocupació.

L’estudi assenyalava que en els últims dos anys el percentatge de població que ha jugat diners ‘online’ ha passat del 2,7% al 3,5%. En aquest sentit, el Defensor del Poble ha alertat del perill que pot suposar, per a la població en general i per als joves en particular, la proliferació i la publicitat intensa d’anuncis de cases d’apostes. Segons la seva opinió, el fenomen de la difusió sense control del joc, i molt especialment si els jugadors són menors d’edat, té característiques similars a les del consum del tabac o de drogues.

La institució alerta del perill que suposa la publicitat intensiva entre els menors d’edat

Per això, detalla que vol tenir més dades sobre aquest fenomen i les possibilitats d’una intervenció més decidida dels poders públics respecte dels drets del menor i de les limitacions publicitàries, ja presents en la legislació sobre comunicació audiovisual. La institució també considera necessari que els poders públics estudiïn més a fons els efectes de la proliferació d’establiments d’accés al públic.

Notícies relacionades

El Defensor afegeix que ha rebut queixes per la publicitat constant i contínua a la televisió i mitjans 'online' d’anuncis de cases d’apostes, i assenyala que molts dels ciutadans que s’han dirigit a la institució afirmen que, igual que amb el tabac, hi ha un problema greu a Espanya sobre la ludopatia, relacionat amb aquest tipus de publicitat, que no només perjudica greument la salut del que juga, sinó també a la seva família i entorn.

El Defensor del Poble recorda que els poders públics estan obligats per mandat constitucional a facilitar que el lleure sigui utilitzat en forma adequada (article 43 de la Constitució). A més, l’Estratègia Nacional d’Addiccions inclou actuacions davant l’addicció a les noves tecnologies i al joc. En aquesta línia, la llei general de la comunicació audiovisual, que protegeix especialment els drets del menor, i la llei de regulació del joc tenen, entre altres finalitats, prevenir les conductes addictives, protegir els drets dels menors i salvaguardar els drets dels participants en els jocs.