EL NEGOCI DE LES APOSTES 'ONLINE'

Les xarxes acusen els famosos de fabricar ludòpates amb les seves agressives campanyes publicitàries

El presentador Carlos Sobera s'ha convertit en blanc principal de les ires dels internautes per ser la imatge d'una poderosa marca de jocs

Carlos Sobera, al plató de ’The wall’, concurs de Tele 5.

Carlos Sobera, al plató de ’The wall’, concurs de Tele 5. / mediaset

3
Es llegeix en minuts
El Periódico

Les cases d’apostes per internet cases d’aposteshan irromput amb tanta força a Espanya que han acabat arrossegant una àmplia plantilla de famosos, temptats pels suculents ingressos que genera aquest nou negoci. En la llarga llista d’esportistes  que han prestat el seu nom i la seva imatge per promocionar els jocs d’atzar 'online' figuren Cristiano Ronaldo, Piqué, Carvajal, Casemiro, Lucas Vázquez, Del Bosque, Capdevila, Navarro, Nadal i un llarg etcètera.

Tampoc els periodistes esportius han fet fàstics a aquesta irresistible via d’ingressos publicitaris. Manolo Lama, Manu Carreño, Juanma Castaño, Julio Maldonado i Josep Pedrerol són només alguns dels noms que han entrat en el ‘joc’ de propagar les bondats de les apostes. Però cap d’ells ha rebut atacs tan despietats com l’actor i presentador televisiu Carlos Sobera, que està vivint un autèntic calvari per culpa de la seva faceta publicitària.

El conductor del popular ‘First dates’ de Cuatro ha polaritzat gran part de les ires dels que condemnen el paper assumit pels famosos com a promotors promotorsd’aquests perillosos jocs, que poden portar els seus consumidors a una ludopatia sense retorn. Sobre aquest grup de figures mediàtiques encapçalades per Sobera planeja una qüestió que té a veure amb els principis de l’ètica  i la responsabilitat: ¿És moralment lícit que una persona coneguda utilitzi el seu ganxo mediàtic per inocular l’atracció pel joc als seus admiradors?

Atacs a Sobera

La pregunta ha generat en els últims mesos un autèntic torrent de missatges a les xarxes socials, abocades a la missió de posar límit a aquestes noves pràctiques publicitàries dels seus ídols. Un dels internautes ha deixat a Twitter aquest vitriòlic encàrrec dirigit al simpàtic presentador basc: “Espero que et facin feliç els diners que guanyes promovent el joc, a veure si enganxem la gent que no en té ni per menjar i prova de veure si li somriu la fortuna. I si perden els diners, que els sol·licitin a l’entitat a la qual també dones publicitat, i així tanquem el cercle. Fàstic!”

I és que Sobera compagina les seves tasques publicitàries en favor de la casa d’apostes 888 Póker amb la promoció de l’empresa de microcrèdits Vivus, la qual cosa ha donat mastegada la perversa connexió entre les seves dues tasques.

Un altre dels tuitaires publicava aquest agre missatge dedicat al “Sobera promotor de ludopaties”: “Em poso malalt cada vegada que veig Carlos Sobera a la televisió ‘cedint’ la seva imatge perquè milers de joves vagin a enganxar-se a les cases d’apostes. Aquests anuncis porten centenars de persones a convertir-se en ludòpates i a les seves famílies les fan unes desgraciades”.

“Menció especial a Sobera i el seu últim anunci per a 888sport. Aquest és un clar exemple que aquest tipus de publicitat hauria d’estar prohibida, especialment a la televisió”, hi afegia un altre indignat. “La publicitat no crea ludòpates, deixeu-vos de tonteries”, responia malhumorat el presentador televisiu abans de rebre els arguments enverinats del seu contrincant: “Penosa i interessada resposta ¿Desconeix vostè el greu problema del joc ‘online’? Vegi vostè el seu anunci 888 vegades i reflexioni. Hi ha gent molt fotuda i vostè hi col·labora!”. “I un altre cop amb els missatgers. Això és no entendre res!”, conclou l’actor basc.

Cor encongit

Notícies relacionades

Fins i tot l’escriptora i periodista Rosa Montero s’ha animat a participar en el debat amb un tuit: “Cada vegada que veig Sobera (que em cau molt bé) publicitant els casinos ‘online’ i aparentant que guanya (ja sabem que sempre guanya el casino) se m’arronsa el cor. No val anunciar-ho tot, per molt que et paguin”.

Enmig de tota aquesta batalla verbal, el Congrés dels Diputats va aprovar a l’octubre una moció impulsada per Units Podem en la qual reclama al Govern prohibir la publicitat de les apostes i la participació de famosos en aquestes campanyes. La proposició, aprovada per tots els grups amb l’única excepció del PNB, també exigeix que no es puguin obrir cases d’apostes a prop de les escoles i que es millori la seguretat de l’accés als jocs 'online'.