EL PROBLEMA DE L'ESTIU
Dos incendis forestals a Huelva en 24 hores
Més de 200 efectius han sigut mobilitzats aquesta nit al foc declarat a Almonaster la Real
El foc de Calañas ha obligat a desallotjar aquesta matinada 50 persones però ja han tornat a casa seva
L’incendi declarat aquest diumenge en un paratge forestald’Almonaster la Real (Huelva) va obligar el pla contra els incendis forestals de la comunitat andalusa, el pla Infoca, a mobilitzar 218 efectius, entre els quals destaquen 200 bombers forestals, atès que les 15 aeronaus també mobilitzades es van retirar del front d’acció al començar-se a fer fosc.
L’incendi, que està afectant un paratge de potencial natural important poblat de pins i eucaliptus, va començar al paratge conegut com a La Alcaidía, a Almonaster, i es va propagar amb virulència gràcies al vent i l’aparició de "focus secundaris massius per entorxeig", segons l’Infoca.
Per sufocar les flames van ser mobilitzats nou helicòpters de transport i extinció, dos helicòpters Kamov de gran capacitat, tres avions de càrrega d’aigua a terra i un avió de coordinació i control, si bé aquestes aeronaus es van retirar quan es va començar a fer fosc..
Per terra, lluiten contra les flames 200 bombers forestals amb 12 camions autobomba, quatre tècnics de medi ambient, deu tècnics d’operacions, un d’extinció, un altre de supervisió i dos encarregats de logística, així com cinc unitats mòbils per a aspectes com la meteorologia i transmissions i anàlisi i planificació.
Desallotjament de veïns en un altre incendi
Un incendi forestal declarat a última hora de la matinada d’aquest dilluns al paratge conegut com a La Zarza del terme municipal de Calañas (Huelva) ha motivat el desallotjament d’uns 50 veïns, tot i que ja han pogut tornar a casa seva.
L’avís pel foc s’ha produït passades les 5.30 hores i s’han enviat inicialment a la zona tres bombers forestals, un agent de Medi Ambient, una autobomba i un tècnic d’operacions.
Notícies relacionadesCom que era de nit no s’hi han pogut enviar mitjans aeris, si bé hi ha la possibilitat que puguin incorporar-s’hi al llarg d’aquest matí. De moment, després de dues hores, el foc continua actiu.
Segons ha informat la Guàrdia Civil, unes quinze vivendes –entorn d’uns cinquanta veïns– van ser desallotjades de manera preventiva per evitar riscos a la població, tot i que tots han pogut tornar després de comprovar que no hi ha cap perill.
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
- Comunitat Valenciana La dimissió i un avanç electoral guanyen força en els dies més crítics de Mazón
- Observatori Social de l’Habitatge Prensa Ibérica-Santander Enquesta: El 78% dels catalans reclamen un acord sobre la llei del sòl que agilitzi la construcció de pisos
