Temporal

La província de Girona registra més de 1.600 trucades al 112 pel vent mentre l’episodi perd intensitat

El Baix Empordà, l’Alt Empordà, el Gironès i la Selva acumulen bona part dels avisos mentre el temporal va a la baixa

Vídeo | El temporal de viento en Catalunya deja varios heridos y rachas que rozan los 170 km/h

Vídeo | El temporal de viento en Catalunya deja varios heridos y rachas que rozan los 170 km/h

2
Es llegeix en minuts
Eva Batlle

Les comarques de Girona han concentrat la major part de les incidències provocades pel temporal de vent des de dilluns a la nit i fins a les 10 del matí d’aquest dimecres. El 112 havia rebut 1.697 trucades relacionades amb 1.207 incidents, sobretot al Baix Empordà, que ha acumulat el 38% dels avisos. També han registrat un volum destacat l’Alt Empordà, el Gironès i la Selva, segons el balanç de Protecció Civil.

Una de les actuacions més destacades de la nit passada es va dur a terme a Empuriabrava, a la cruïlla del sector Empúries A amb l’avinguda de la República Catalana, a l’altura del pont, cap a dos quarts de deu de la nit, quan un arbre va caure sobre dos vehicles. Un dels cotxes afectats era una patrulla de la Policia Local de Castelló d’Empúries.

Segons ha transcendit, els agents es dirigien a un servei per la caiguda d’un arbre sobre una furgoneta i, quan van arribar al lloc, un altre arbre va cedir i va impactar contra el vehicle policial. En total, als dos cotxes hi viatjaven quatre persones, dues a cada vehicle, que van resultar il·leses.

Les imatges de l’incident mostren com una branca va arribar a entrar dins d’un dels vehicles després de trencar una lluna. En l’actuació hi van intervenir els Bombers, la Policia Local i els Mossos d’Esquadra, i la via es va tallar fins que es va poder garantir la seguretat del trànsit.

La majoria d’incidències registrades durant el temporal han estat per risc estructural, com arbres i branques caigudes, teulades danyades, cables afectats i altres elements inestables a la via pública. Els Bombers de la Generalitat han dut a terme 381 serveis des de dilluns a les 22 hores i fins a les 11 del matí, 335 dels quals a la regió d’emergències de Girona.

Desactivat el Ventcat

Malgrat l’abast de l’episodi, el vent ha començat a perdre intensitat. Protecció Civil ha desactivat la fase d’alerta del pla VENTCAT, tot i que el manté en prealerta per la previsió de ratxes superiors als 90 quilòmetres per hora al nord-oest de Catalunya, especialment al Pirineu i al Prepirineu.

Notícies relacionades

Durant la matinada, el Servei Meteorològic de Catalunya ha registrat algunes de les ratxes més fortes a cotes altes del Pirineu i en punts de l’Alt Empordà. Entre els valors més destacats figuren els 117,7 km/h a la Tosa d’Alp i els 112,3 km/h a Portbou-coll dels Belitres.

  • La Tosa d’Alp (Cerdanya): 117,7 km/h

  • Portbou - coll dels Belitres (Alt Empordà): 112,3 km/h

  • Ulldeter (Ripollès): 94,7 km/h

El temporal també ha provocat afectacions en el subministrament elèctric. Segons Endesa, encara hi ha 268 abonats sense llum a Sant Feliu de Guíxols, Darnius, la Vajol, Amposta, Roses i Rabós. A més, el Sistema d’Emergències Mèdiques ha atès 18 persones en 15 incidents, deu de les quals han estat traslladades a centres sanitaris.