Foc i petards per celebrar la revetlla de Sant Joan
El metro de Barcelona funciona 43 hores seguides i les platges es desallotgen a les 6.30 hores per deixar pas als banyistes més matiners

lainz43935081 barcelona 23 06 2013 verbena de sant joan en can fabra fot180623221733 /
La nit de Sant Joan és una de les més celebrades de l’any, malgrat ser una de les més curtes. La festa ha començat abans que se n’anés la llum en gran part de Catalunya. Les fogueres, els petards i les tradicionals coques són presents en gairebé totes les celebracions.
A Barcelona, s’han autoritzat mig centenar de fogueresmig centenar i, un any més, les platges seran el punt neuràlgic de la celebració. A Lleida, una de les fogueres més peculiars és una falla reivindicativa contra la repressió que s’ha construït amb dibuixos i pintures. A Tarragona, la nit de Sant Joan ha donat el tret de sortida amb l’arribada de la Flama del Canigó al barri marítim del Serrallo. A Girona, que ha reforçat la plantilla de bombers un 40% per a l’ocasió, la Flama del Canigó ha entrat, per primera vegada en la seva història, a la catedral de la ciutat.
La Flama del Canigó –tradicional flama símbol del catalanisme que s’utilitza per il·luminar les fogueres de Sant Joan– ha viatjat també a l’estranger: a Hamburg, on hi hal’expresident Carles Puigdemont; Brussel·les, on hi ha els exconsellers Toni Comín, Meritxell Serret i Lluís Puig; Ginebra, on hi ha la política de la CUP Anna Gabriel i la secretària general d’ERC, Marta Rovira; i Edimburg, on hi hal’exconsellera Clara Ponsatí.
El compte de Twitter del Govern de la Generalitat cessat ho ha celebrat en un tuit: "El poble català no té límits: aquest any la Flama arriba a l’exili. Gràcies @omnium @assemblea. Ja les podeu fer ben altes les fogueres aquest any".
El poble català no té límits: enguany la Flama arriba a l'exili. Gràcies @omnium @assemblea. Ja les podeu fer ben altes les fogueres aq any! pic.twitter.com/a05baLNgxO
— Consell de la República Catalana (@ConsellRep) 23 de junio de 2018
43 hores de metro
El servei de transport públic de l’entorn de Barcelona ha reforçat el seu dispositiu habitual de les nits de dissabte de cara a la revetlla. el metro de la capital catalana funciona sense interrupció 43 hores seguides, des de les 5 de la matinada de dissabte fins a les 12 de la nit de diumenge, i la freqüència dels combois s’escurça en la L4 (línia groga) i en la resta de línies. El servei de Rodalies Renfe funcionarà fins a la mitjanit de dissabte i es reprendrà a les 5 i 6 de la matinada de diumenge.
Les platges, netes a les 10
Notícies relacionadesEl dispositiu de neteja a les platges, on l’any passat es van congregar 61.000 persones, té previst començar a les 6.30 hores del dia de Sant Joan, amb 308 operaris i 51 vehicles, per tenir la platja a punt per als banyistes cap a les deu del matí i, per primera vegada, es recolliran de forma separada els envasos de plàstic de la resta de residus a les platges de Bogatell i Nova Icària, com ja ha passat en anys anteriors a les platges de laBarceloneta i Sant Sebastià, amb més afluència de noctàmbuls celebrant la revetlla.
A la resta de la capital catalana, la neteja mobilitzarà 51 equips i 135 operaris extraordinaris per netejar fogueres i espais de celebració, i el servei ordinari del matí de Sant Joan serà de 355 equips i 515 operaris.
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Guardiola, a prop de firmar el divorci
- Entrevista amb Anna Bacardit Càncer de mama metastàtic amb menys de 30 anys: «Mai em vaig trobar malament, per això no ho esperava»
- Successos Tres detinguts per atracar un banc a Camarles