JORNADA DE PROTESTA
La meitat de jutges i fiscals segueixen la primera vaga conjunta
Gairebé 4.000 professionals secunden l'aturada, segons les associacions de membres de la judicatura
Reivindiquen la modernització de la justícia, la seva despolitització, més mitjans i millores retributives
2.698 jutges, gairebé un 50% i 1.295 fiscals, un 51%, han secundat aquest dimarts fins a les 16.00 hores la primera vaga convocada per les set associacions que representen el col·lectiu. Les xifres han estat proporcionades pel comitè de vaga, que preveu que s’incrementin els percentatges a gairebé un 60% a mesura que passin les hores. Segons els convocants, no hi haurà dades oficials globals de seguiment de les aturades i de judicis suspesos perquè, segons la seva versió, Justícia ha impedit que se’n recullin.
El ministre del ram, Rafael Catalá, ha negat que hi hagi un boicot contra l’aturada, i ha assegurat, en contraposició amb l’opinió de les associacions convocants, que "bona part de les reivindicacions" són compartides pel Govern i s’han inclòs en lleis que estan en fase de tramitació.
Per contra, el balanç de les negociacions és "decebedor", segons els jutges i fiscals, que per primera vegada s’han unit sindicalment per reivindicar mitjançant una vaga la modernització de la Justícia, la despolitització, més mitjans i millores retributives. El 2009 i el 2013, Mariano Fernández Bermejo, del PSOE, i Alberto Ruiz-Gallardón, van patir protestes similars, l'última amb aturades de fiscals també, però es tracta de la primera vegada que convoquen de manera conjunta les associacions que, de divers signe polític, representen magistrats i representants del ministeri públic.
Les set associacions ja van unir la seva veu el 30 d’abril per reclamar la dimissió del ministre de Justícia, Rafael Catalá, per haver insinuat que el magistrat que va emetre el vot particular en el judici de ‘La manada’ tenia "algun problema singular", declaracions que van considerar una "intromissió i una temeritat".
Les perspectives
En aquest context, l'última reunió amb la secretària d'Estat de Justícia, Carmen Sánchez-Cortés, que va tenir lloc el passat 11 de maig, mentre que ella afirmava que "una àmplia majoria" de les propostes per a la millora de la Justícia estava "en tràmit o procés d'elaboració", les associacions van cridar a una "vaga massiva" per la "indiferència" de l'Executiu amb les seves reivindicacions.
"Es coneix el diagnòstic i la malaltia, però no s'aplica cap tipus de tractament", subratllen des del comitè de vaga, que denuncia la "permanent paràlisi", la falta de mitjans i la necessitat de millorar les condicions laborals i el règim retributiu.
Notícies relacionadesAposta per la independència judicial
Un dels pilars que sustenta l'aturada, subratllen les associacions, és l'aposta per la independència i per "apartar tota ingerència de l'Executiu en els òrgans de govern dels jutges i fiscals".
- La nadinemania conquereix el món de l’òpera
- Electricitat Causes de l’apagada i solucions perquè no es repeteixi: els experts vaticinen què passarà a partir d’ara a Espanya
- Un policia de Badalona serà jutjat per falsejar quilometratge
- Del 'chemsex' al 'slam': creix l’ús de drogues per via intravenosa durant les relacions sexuals
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- El moment del vi Falset obre la temporada primaveral de fires i mostres vinícoles a Catalunya
- Entrevista Carlos Brull, alcalde de Falset: "No pot ser que molts restaurants de Catalunya no tinguin vi català"
- Successió de Francesc Cops baixos i notícies falses: l’hora del fang abans del conclave
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»