Distribuït per Carrefour
Retirat formatge reblochon a Espanya després d'una intoxicació a França
La ingesta d'aquest formatge ha afectat set nens per E. coli
reblochon
El Ministeri de Sanitat ha ordenat la retirada de tots els punts de venda de formatge reblochon, fabricat a França, després de conèixer l’existència, en aquest país, de set casos d’intoxicació alimentària en nens per E. coli, presumptament associats al consum de formatge elaborat amb llet crua.
L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan), dependent de Sanitat, ha tingut coneixement d’aquests casos a través de la xarxa d’alerta alimentària europea (sistema d’alerta ràpida per a aliments i pinsos, RASFF).
En una nota, l’Aecosan informa que, fins al moment, no hi ha constància que n’hi hagi cap cas a Espanya.
S’han de retirar de tots els punts de venda els lots que comencin per 8CR, amb número d’autorització sanitària “FR 74096050” del formatge reblochon de 450 grams. Fabricant: Fromageries Chabert Mallieres. 710 Rte Du Val de Fier. Vallieres 74150. França A".
Més països
Les autoritats sanitàries de França han comunicat que el producte ha sigut distribuït al Canadà, Portugal, Alemanya, França, Espanya (Andalusia) i els Països Baixos, amb posterior redistribució des d’aquest últim a la República Txeca, Alemanya i Dinamarca.
I el fabricant francès ha informat que efectuarà la recuperació de tota la producció de reblochon distribuïda des del 21 de gener passat.
Des de la Comunitat de Madrid s’ha informat de la retirada per precaució d’aquest formatge dels establiments del Grup Carrefour.
El producte ha sigut distribuït per aquesta cadena en totes les comunitats autònomes, així com a la ciutat autònoma de Ceuta i a Andorra, llocs en què ja s’està procedint a la seva retirada.
A més, ja s’ha informat d’aquests fets a les autoritats de les comunitats a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària nacional (SCIRI) i s’està procedint a la "retirada precautòria" del formatge per Carrefour.
Sanitat recomana, com a mesura de precaució, que els consumidors que tinguin aquest formatge a casa s’abstinguin de consumir-lo.
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
- Comunitat Valenciana La dimissió i un avanç electoral guanyen força en els dies més crítics de Mazón
- Observatori Social de l’Habitatge Prensa Ibérica-Santander Enquesta: El 78% dels catalans reclamen un acord sobre la llei del sòl que agilitzi la construcció de pisos
- Entendre-hi més Iñaki Gabilondo: «Que el franquisme morís al llit va ser una deshonra i una vergonya generacional»
