Igualtat
Austràlia celebra els primers casaments homosexuals després de la legalització
Els atletes Craig Burns i Luke Sullivan s'han casat en els primers minuts del 9 de gener
zentauroepp41529123 australian commonwealth games sprinter craig burns r and f180109084822 /
Austràlia ha començat aquest dimarts a celebrar oficialment els primers casaments entre persones del mateix sexe, després que el Parlament de Canberra aprovés el mes passat la legalització d'aquestes unions.
"A partir d'avui cap parella haurà d'esperar per declarar el seu amor i solemnitzar el seu compromís amb l'altre", ha dit en un comunicat Sally Rugg, representant de Getup!, una de les organitzacions que va promoure la reforma a Austràlia.
Els atletes Craig Burns i Luke Sullivan s'han casat en els primers minuts del 9 de gener, la data a partir de la qual es podien celebrar aquests matrimonis sense una dispensa ja que aquests han de ser notificats a les autoritats amb un mes d'antelació.
La cerimònia, en què s'ha inclòs una escultura de dos cors units per la paraula "is" (Amor és amor), ha tingut lloc a la localitat de Carool, a l'est del país, amb l'assistència de 50 persones.
"La igualtat per casar-nos és un gran pas cap endavant per a Austràlia", ha dit a la cadena ABC Sullivan, que ha ajornat juntament amb la seva parella la lluna de mel perquè tots dos es puguin preparar per als Jocs de la Commonwealth que se celebraran a l'abril a Gold Coast, al nord-est australià.
Notícies relacionadesEl Parlament australià va aprovar el 7 de desembre la reforma de la llei del matrimoni del 1961 -que va ser modificada el 2004 per precisar que aquesta unió és exclusiva entre una dona i un home- per permetre els matrimonis entre persones del mateix sexe.
Aquesta reforma es va adoptar després d'una enquesta postal no vinculant promoguda pel primer ministre, Malcolm Turnbull, en compliment d'una promesa electoral, en què més del 61 per cent dels ciutadans van expressar la seva opinió a favor de la legalització.
- La nova ordenança municipal Tarragona exigirà el català a la retolació de nous comerços i estudia ajudes econòmiques
- Ús social del català Tarragona impulsarà al juny una Taula pel Català inspirada en el model de Terrassa
- El plaer de menjar Menús creatius, vins del Priorat i vistes a les vinyes: l’experiència gastronòmica que triomfa en un poble de 345 habitants
- Festiu ¿Quins centres comercials (i en quins horaris) obren demà, Dijous Sant, a Barcelona i a la resta de Catalunya?
- Un informe tècnic ho avala Recaptar més IBI i sortir del mercat tensionat: Badia del Vallès aspira a la seva independència econòmica en una dècada
