A LA CORUNYA
Una sentència donarà una herència milionària a una filla extramatrimonial
La beneficiada es va fer una prova d'ADN sense el coneixement del seu pare
Va recollir les mostres d'un got utilitzat pel germà del seu progenitor biològic

Bitllets de 500 euros, els més utilitzats per evadir impostos.
Una sentència del Jutjat de Primera Instància número 2 de la Corunya donarà una herència milionària a una filla extramatrimonial després de fer-se una prova d’ADN sense coneixement del demandat, un empresari gallec que va fer fortuna a Suïssa. El jutjat va emetre el 17 de juliol passat una sentència del lletrat Fernado Osuna que conclou que la demandant «és filla no matrimonial (del demandat), amb tots els efectes jurídics que se’n derivin».
La resolució de la jutge recorda que el pare va reconèixer «la paternitat reclamada» en tot el procés, si bé es va negar a fer-se la prova d’ADN. La demandant va presentar llavors una prova realitzada amb una mostra d’un got que havia utilitzat en un lloc públic un germà del seu pare biològic.
Aquesta va apuntar a un parentiu oncle-neboda del 9%, fet que implica que el demandat té més del 90% de probabilitats de ser el pare.
Notícies relacionadesEl bufet Osuna ha explicat, a través d’un comunicat, que la demandant va intentar ser reconeguda diverses vegades, però sempre va obtenir la negativa, tot i que posseeix nombroses cartes i fotografies que proven la relació paternofilial. Segons el lletrat, aquesta sentència donarà accés a la filla a una herència milionària, ja que explica que el pare és «un important empresari gallec que va fer una gran fortuna a Suïssa». Les dades facilitades per aquest lletrat apunten que almenys 40 gallecs reclamen la paternitat per la via judicial, de manera que és habitual que un detectiu, com va ser aquest el seu cas, busqui restes d’ADN en llocs públics.
CAMBRER BALEAR / El mateix advocat va guanyar un cas molt similar el 2014 quan un jutjat d’Utrera (Sevilla) va reconèixer, després d’un judici que es va allargar durant cinc anys, la condició de fill biològic a un cambrer mallorquí que va néixer fora del matrimoni arran de la relació entre el seu pare i una serventa. Aquest cambrer va rebre part d’una herència d’una família d’aquesta localitat valorada en més de dos milions d’euros. Es dona la circumstància que el pare biològic va morir nou anys abans de dictar-se la sentència.
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers