INCIDENT AERI
Passatgers d'un avió a Dakar s'amotinen al Prat per impedir una deportació
Un ciutadà senegalès era portat de tornada al seu país, emmanillat, després d'haver intentat entrar a Espanya
El vol es va enlairar hores després sense 11 dels viatgers que s'havien negat a seure com a senyal de protesta

lainz39317782 170715212839
Un grup de passatgers ha impedit que un avió rumb a Dakar s'enlairés a la seva hora de l'aeroport barceloní del Prat de Llobregat al negar-se a prendre seient en protesta per l'expulsió d'un senegalès que viatjava a l'aeronau. El vol va acabar sortint hores més tard.
Segons han explicat fonts de l'aerolínia Vueling, l'incident ha tingut lloc en un avió que tenia previst sortir de Barcelona a les 16.30 hores. Hi viatjava un senegalès que anava emmanillat i escortat per dos policies.
L'home era obligat a tornar al seu país d'origen després d'haver intentat entrar a Espanya malgrat no tenir permís de residència o treball. La situació irregular es va detectar a l'aeroport i no se li va arribar a permetre l'entrada en territori espanyol.
Laura Arau, una passatgera del vol, va explicar a aquest diari que l'home va començar a cridar quan el passatge estava entrant a l'avió i que, de forma "totalment instintiva i espontània", uns 50 viatgers es van solidaritzar amb ell i es van negar a ocupar els seus seients fins que s'anul·lés la seva expulsió.
DESEMBARCAMENT DE TOT EL PASSATGE
Al cap d'una hora i mitja d'intentar sense èxit que el pilot renunciés a portar l'immigrant sense papers, s'ha presentat a l'avió la Guàrdia Civil, que ha forçat el desembarcament de tots els passatgers de l'avió.
Posteriorment, els agents han identificat 11 persones que havien participat en la protesta i a les quals el pilot de l'aeronau havia denunciat. No se'ls ha permès reincorporar-se a l'avió. "Crec que ens han assenyalat a l'atzar -comenta Arau-. I ara Vueling diu que no ens indemnitza i que, a més, ens prohibiran viatjar amb ells". L'avió s'ha enlairat unes hores més tard rumb a Dakar amb l'immigrant a bord.
Notícies relacionadesA més del retard a l'avió rumb a Dakar, un portaveu de Vueling, que té una freqüència setmanal al Senegal, ha informat que l'incident ha afectat el vol de tornada a Barcelona, que haurà de sortir demà al matí a l'haver-se excedit les hores d'activitat permeses per a la tripulació.
Això obligarà la companyia aèria a pagar estades en hotel als 176 passatgers que havien de viatjar aquest dissabte a Barcelona en aquell avió, a més de les indemnitzacions que corresponguin pels endarreriments, ha informat el portaveu de la companyia. Es tracta de la primera vegada que Vueling pateix un incident d'aquest tipus, ha afegit el portaveu.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»