ALERTA RAMADERA
Corea del Sud ha sacrificat en tres mesos 33 milions d'aus de corral per la grip aviària
El virus s'ha estès a més de 300 granges i ha ocasionat una escassetat d'ous

amadridejos37230617 cor01 naju corea del sur 10 02 2017 un mercado de ganado170211100852 /
Les autoritats de Corea del Sud han anunciat aquest matí que ja han sacrificat més de 33 milions d'aus de corral des del novembre passat per la propagació del virus de la grip aviària, en el que ja s'ha convertit en el brot més mortal registrat en la història recent del país asiàtic.
El Ministeri d'Agricultura xifra concretament en 33,12 milions els pollastres, ànecs i altres animals sacrificats fins divendres, una xifra que duplica les aus de granja sacrificades durant el brot del 2014, fins ara el més mortífer al país asiàtic.
El primer cas del brot de la soca H5N6 es va detectar el 16 de novembre en els excrements d'aus migratòries a Haenam, 420 quilòmetres al sud de Seül, i s'ha estès a unes 340 granges de tot el país.
Encara que la propagació del virus semblava haver-se contingut a primers de febrer, les autoritats en van registrar un nou cas dilluns passat en una granja situada uns 260 quilòmetres al sud-oest de Seül.
A finals del 2015, Corea del Sud tenia 155 milions de pollastres i 8,7 milions d'ànecs.
Notícies relacionadesEl sacrifici massiu d'aus ha deixat el país asiàtic sense ous i disparat el seu preu, per la qual cosa se n'han hagut d'importar uns 25 milions des dels Estats Units i Espanya.
El brot de grip aviària coincideix, a més, amb diversos casos de febre aftosa en almenys 14 granges del país, cosa que ha portat a sacrificar de moment més de 1.000 caps de bestiar, segons xifres del Ministeri d'Agricultura recollides per l'agència Yonhap.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Ciutats amigues Tarragona s'agermanarà amb Voiron (França) aquestes festes de Santa Tecla amb el licor Chartreuse com a símbol d'unió
- Proposta del Govern La futura Llei del Taxi preveu eradicar les VTC urbanes a Barcelona i reservar aquest servei només al taxi
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."