Els accidents més greus soferts per autocars espanyols

4
Es llegeix en minuts

LILLA (FRANÇA)

Un autobús espanyol que transportava 59 persones de Bilbao a Amsterdam va patir el 26 de juliol del 2015 un accident al túnel de La Madeleine, a Lilla, al nord de França, amb un balanç de 34 ferits, sis d'ells greus. L'autobús es va quedar encaixat al túnel, al no tenir l'altura suficient, i l'impacte en va arrencar el sostre. El conductor va assegurar que es va fiar del GPS i que no es va fixar en els senyals de trànsit que limitaven el pas de vehicles de la seva altura.

BADAJOZ

El 2014 es va produir un accident entre un microbus i una màquina excavadora a Badajoz, en què van perdre la vida cinc menors, entre 13 i 15 anys, 13 persones més van resultar ferides. El sinistre es va produir a la carretera local d'uneix els municipis de Castuera i Puerto Hurraco. Les víctimes formaven part dels equips de cadet i infantil de futbol sala del club club CD Monterrubio de la Serena, que tornaven de disputar un partit a Herrera del Duque.

MÚRCIA

Catorze morts i 41 ferits al caure per un terraplè l'11 de setembre del 2014 un autobús a la localitat murciana de Cieza. Tots ells formaven part d'un grup de persones que en dos autocars es van traslladar al matí a Madrid en un viatge organitzat per la parròquia de la localitat de Bullas, també a Múrcia, per assistir a l'acte religiós.

ÀVILA

Un altre accident de gravetat és el del 8 de juliol de 2013 a Tornadizos (Àvila), on van perdre la vida nou persones i 22 van resultar ferides de diversa consideració. Un autobús sinistrat viatjava per la N-403. El conductor, que va resultar il·lès i va quedar en llibertat provisional, va ser acusat de nou possibles delictes d'homicidi imprudent, després de confessar que s'havia quedat adormit.

BARCELONA

El 30 de juliol de 2009 sis turistes d'origen holandès van perdre la vida i 39 van resultar ferits, cinc d'elles greus, a Sant Pol de Mar, quan un autobús, en què la majoria de passatgers eren turistes holandesos, va desbordar la calçada en un revolt va bolcar i va envestir un turisme.

CASTELLÓ

El 17 d'agost del 2008, vuit persones van morir, entre elles un nen, i 45 van patir ferides, sis d'elles greus, en un accident que es va produir a l'AP-7, a l'altura d'Orpesa del Mar (Castelló) quan va rebentar una de les rodes davanteres d'un autobús que es dirigia del Marroc a França i en què la majoria dels ocupants eren magribins.

MÀLAGA

El 19 de abril de 2008, nou turistes finlandesos van morir a Benalmádena (Màlaga) i 38 van resultar ferits -22 d'ells greus- al bolcar l'autobús en què viatjaven, per l'avançament antireglamentari d'un tot terreny, el conductor del qual tenia una taxa d'alcoholèmia del doble del permès.

MADRID

Un altre accident de gravetat va ser l'ocorregut l'abril de 2006 a l'A-1, a l'altura de Pedrezuela (Madrid), amb set morts, entre ells un bebè de 18 mesos. L'autocar es va sortir de la via. Els passatgers, magribins, però veïns de Bèlgica, tornaven de passar uns dies amb les seves famílies a Tànger.

SARAGOSSA

El 28 d'abril de 2003, van morir cinc persones i 33 van resultar ferides en un accident d'autobús a l'autopista A-II al seu pas per Pina de Ebro (Saragossa). El vehicle cobria la ruta entre Madrid i Barcelona i a bord viatjaven 43 persones.

HUELVA

Per trobar un accident tan mortífer com el de Tornadizos o el de Benalmádena de 2008 s'ha de remuntar a 2001 quan un altre autobús que portava persones de la tercera edat d'excursió per l'A-493, a prop de La Palma del Condado (Huelva), va bolcar causant la mort de 20 d'ells.

SÒRIA

Un any abans, el 2000, una altra tragèdia va commocionar el país al morir 22 nens i cinc adults en un accident d'autobús que els portava a un campament d'estiu a les proximitats de Sòria. L'autocar va col·lisionar amb un camió de transport de bestiar a la localitat soriana de Golmayo.

ROQUEMAURE ( FRANÇA)

L'autopista va tornar a cobrar-se el seu preu el 10 de juliol del 1995. 22 persones van perdre la vida quan l'autocar que cobria la línia Amsterdam-Alacant va envestir un camió a prop de l'àrea de servei de Roquemaure, a l'A-9. A bord del vehicle viatjaven els dos conductors i 57 passatgers, la majoria d'ells espanyols, com els 19 estudiants de Psicologia de Barcelona que tornaven del seu viatge de fi de carrera. L'autobús no només circulava 10 quilòmetres per hora per sobre del límit màxim permès, sinó que a més se li havia retirat el limitador de velocitat reglamentari i tenia manipulats els tacòmetres, que serveixen per conèixer quantes hores seguides passa cada xòfer al volant. 

TORREBLANCA

Notícies relacionades

La sortida de l'autopista A-7 a la localitat castellonenca de Torreblanca es va convertir a les 19.30 de la tarda del 19 d'agost de 1992 en un improvisat dipòsit de cadàvers. A penes hi havia plàstics i mantes per cobrir els 44 cadàvers estesos sobre l'asfalt. La víctima número 45 va morir durant el trasllat a l'hospital. Només 11 persones van sobreviure a l'accident, que es va produir quan un autobús, matrícula B-8099-LIZ, que es dirigia de Barcelona a Andalusia, va caure per un terraplè, va fet diverses voltes de campana i va quedar cap per avall completament aixafat i amb el sostre arrencat.

ZAMORA

No obstant, entre els pitjors accidents d'autobús de la història d'Espanya figura l'ocorregut l'abril de 1979 a prop de Santa Cristina de la Polvorosa (Zamora) quan un autobús escolar es va precipitar al riu Órbigo, i va causar la mort de 49 persones, entre elles 45 nens, que tornaven a casa després de participar en un viatge organitzat pel seu col·legi a Madrid.