adaptació a la 'llei Wert'

Ensenyament augmenta les hores lectives de matemàtiques i llengua estrangera a l'ESO

La nova assignatura de valors ètics, substitutòria a la religió, també incorporarà l'estudi del fet religiós

1
Es llegeix en minuts

La Generalitat ha aprovat aquest dimarts el decret d'ordenació de les ensenyances de l'ESO amb l'objectiu d'adaptar-se a la llei orgànica de millora de la qualitat educativa (LOMCE), que es desplegarà a tots els cursos de Primària i a primer i tercer d'ESO seguint el model marcat per la llei d'educació de Catalunya (LEC).

Entre les seves novetats destaca un augment de les hores lectives de matemàtiques (amb 35 hores més a tercer d'ESO) i un augment de 35 hores més de primera llengua estrangera al llarg de l'etapa, que es faran especialment evidents amb la incorporació d'altres assignatures no lingüístiques en aquest idioma a segon d'ESO.

Una altra de les modificacions és incorporar l'estudi de la cultura religiosa en l'assignatura d'ètica que imposa la 'llei wert' com a alternativa a la religió en l'educació secundària. Els alumnes d'ESO podran escollir com a novetat a partir del pròxim curs entre fer l'assignatura de religió o bé la de cultura i valors ètics, que girarà al voltant del "pensament humanista i de base filosòfica" amb un acostament al fet religiós i la cultura de les religions.

Competència digital

Notícies relacionades

"Un ciutadà culte ha de comprendre i valorar les manifestacions que procedeixen d'unes arrels culturals i religioses presents al nostre món", com la mitologia grecoromana, ha destacat aquest dimarts la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, en una roda de premsa celebrada després de la reunió del Consell Executiu.

Rigau ha destacat que, amb el nou decret --en què la Generalitat fa quatre anys que treballa--, s'adapta a la llei estatal amb un "enfocament propi" gràcies al fet que pot potenciar les fórmules optatives que marca la norma estatal. La consellera també ha destacat la incorporació de la "transversalitat de la competència digital" de l'alumnat en diferents matèries, amb la intenció d'acreditar aquesta competència al final de l'etapa.

Temes:

Matemàtiques