UN EPISODI CRUCIAL DE LA GUERRA CIVIL

Els escenaris de la batalla de l'Ebre

1
Es llegeix en minuts

LA TARRAGONA ROMANA Encara que el destí final sigui la platja o la muntanya, una escapada a la capital de Tarragona es fa imprescindible per disfrutar del ric patrimoni romà. A 15 quilòmetres, a Reus, la ruta modernista, amb els edificis de l'Institut Pere Mata, és un dels seus encants.

ENOTURISME AL PRIORAT Al Priorat el vi és religió, però també es lluita per revaloritzar el paisatge agrest d'aquest racó de Catalunya. Hi ha una abundant oferta de turisme rural i de visites a cellers. També es pot optar per fer-hi alguna ruta a peu, en bicicleta de muntanya o en vehicle tot terreny.

LES EMPREMTES DE PICASSO Dues estades, el 1898 i 1909, van ser suficients per fixar vincles íntims entre Picasso i Horta de Sant Joan. El seu llegat es pot veure al Centre Picasso i als llocs que van inspirar l'artista.

ELS CASTELLS DEL SIÓ  Des de Sant Guim de Freixenet fins a Balaguer, seguint el riu Sió, es poden visitar diversos castells medievals. Al de Florejacs, es representa aquest diumenge la llegenda de la Dama de les Flors.

Notícies relacionades

És un salt al silenci, una forma de conèixer el passat recent més punyent, a través dels vestigis que es conserven de la batalla de l'Ebre i dels centres d'interpretació que conviden a una regressió històrica. De dijous a dilluns, els cinc centres museístics (a Corbera d'Ebre, Vilalba dels Arcs, Pinell de Brai, Batea i la Fatarella) estan  oberts al públic. El més oportú és assessorar-se i organitzar la visita en el punt d'informació central 115 Dies de Corbera d'Ebre, des d'escollir la ruta desitjada sense oblidar el Poble Vell, en aquesta mateixa població, i alguna de les trinxeres recuperades. Es pot seguir la ruta de forma autònoma o concertar una visita guiada (www.batallaebre.org).

Una altra opció és consultar les activitats que tenen preparades empreses especialitzades com Terra Enllà (http://terraenlla.com/rutesbatallaebre/) amb propostes originals que inclouen la visita a espais de la batalla de l'Ebre amb degustacions de vins de la Terra Alta. Divendres està prevista la visita al nou refugi antiaeri de Tortosa, amb 120 metres de galeries.