INFORME PSIQUIÀTRIC
Els trastorns de l'estat anímic creixen gairebé el 20% arran de la crisi
Els trastorns de l'estat d'ànim han augmentat aproximadament un
19% a Espanya entre els anys 2006 i 2010. Així ho ha constatat el president de la Fundació Espanyola de Psiquiatria i Salut Mental, Miguel Roca, durant la conferència inaugural del 23è curs d'Actualització en Psiquiatria que se celebra a la ciutat de Vitòria.
Aquesta dada se suma a la revelada fa un any per l'Institut Nacional d'Estadística (INE), segons el qual el nombre de suïcidis va augmentar l'11% a Espanya l'any 2012, coincidint amb una etapa dura i avançada de la crisi en què moltes persones aturades ja havien extingit el subsidi de desocupació.
Les dades anunciades ahir per la Fundació Espanyola de Psiquiatria i Salut Mental, informa Efe, són fruit d'un estudi fet a les consultes d'atenció primària a Espanya i mostren que durant la crisi econòmica han augmentat un 8 % els trastorns d'ansietat i un 5 % els relatius a l'abús de l'alcohol. També s'ha constatat que hi ha diferències entre sexes, amb un augment de la dependència de la beguda en dones, i un increment en els últims anys del consum de fàrmacs antidepressius.
La desocupació constitueix el factor de risc més important, tal com ha apuntat Roca, que destaca que sí que s'ha observat un augment dels problemes de salut «menys greus», però no un «increment significatiu en les patologies mentals més greus».
Notícies relacionadesEl president de la Fundació Espanyola de Psiquiatria i Salut Mental ha explicat que aquests augments en els problemes de salut mental es perceben d'una manera «més fefaent» a les consultes d'atenció primària que a les unitats especialitzades de psiquiatria, i és per aquesta raó que ha reclamat una millora en els canals de comunicació entre metges i especialistes en psiquiatria per tal d'elaborar polítiques de prevenció i tractaments que siguin més eficaços.
Roca, que també és professor de psiquiatria a la Universitat de les Illes Balears, ha defensat una «revisió» de la «realitat de la salut mental amb dades rigoroses que no causin l'alerta social i que defineixin un perfil precís de la situació». I ha recomanat que s'incrementin els serveis comunitaris i les polítiques actives d'ocupació, de reducció de consum d'alcohol i de prevenció del suïcidi.
- Distribuït a Catalunya Retirat un altre fuet tallat per salmonel·la: ja són tres marques afectades per aquesta raó
- HOSPITAL GREGORIO MARAÑÓN Boda a l’uci: l’Esther i el Javier es donen el ‘sí, vull’ en una emocionant cerimònia organitzada pels sanitaris
- Polèmica La família de Guillem Agulló acusa el Govern d'Illa de "silenciar" el premi en la seva memòria
- Lloguer Tres consells fonamentals per firmar un contracte de lloguer i no emportar-te sorpreses
- Violència masclista L’assassí masclista d’Algemesí, a la jutge, somiquejant: «¡A la presó, no! ¡A la presó, no! ¡Protegeixin-me!»
- Truc de neteja El botó secret de la rentadora que deixa la roba com si s’acabés de comprar
- Multimèdia | Aquest és l’origen i l’explicació de les diferents banderes LGTBI+
- Maria Giralt i Joan Casas Martí: "Hi ha drets que han vingut per quedar-se, i punt"
- El matrimoni LGTBI fa 20 anys amb rècord de bodes i suport massiu
- No em miris, no em miris...