DIVENDRES I DISSABTE TRÀGICS A LES CARRETERES

Un ciclista menor d'edat mor atropellat a la C-51 a Valls

L'accident, amb dos vehicles implicats, es va produir en una cruïlla on hi havia un stop

El noi, de 17 anys, és el tercer mort en dos dies a la xarxa viària de Tarragona i l'Ebre

2
Es llegeix en minuts
CRISTINA BUESA / BARCELONA

Un menor d'edat que anava en bicicleta va morir ahir en un accident de trànsit a la carretera C-51z a Rodonyà, a prop de Valls (Alt Camp). L'accident es va produir passat el migdia en un tram no remodelat d'aquesta via, que sí que ho està uns quants quilòmetres abans. A l'espera que els Mossos d'Esquadra completin la investigació, tot apunta que el ciclista podia haver-se saltat un senyal de stop per incorporar-se a la via principal, moment en què es produïa un avançament entre dos vehicles i un no va tenir temps de frenar per evitar el fatal impacte.

El noi tenia 17 anys i vivia a la zona, tot i que no era veí de Rodonyà. El dia era radiant i la visibilitat bona. El punt quilomètric en què es va produir l'accident, el 21, és a 500 metres escassos del centre del municipi. La C-51z és la travessia que creua el poble, al sud de la C-51, que es va remodelar en part entre Albinyana i Valls. L'últim tram es va estrenar fa només un any.

ALCOHOLÈMIA NEGATIVA / Els Mossos d'Esquadra van rebre l'avís de l'accident a les 12.49 hores. Quatre patrulles de la policia, una dotació dels Bombers i dues ambulàncies del Servei d'Emergències Mèdiques (SEM) es van desplaçar fins al lloc del sinistre, segons va informar el Servei Català de Trànsit.

No obstant, els cossos d'emergència no van poder fer res per salvar la vida del noi. Al fer les proves d'alcoholèmia als dos conductors dels vehicles implicats (un d'ells era un monovolum de grans dimensions) aquestes van resultar negatives. Els Mossos d'Esquadra van confirmar que no van fer cap detenció.

Notícies relacionades

DOS SINISTRES AMB CAMIONS / Amb la mort d'aquest jove ciclista són tres les víctimes de trànsit registrades a les comarques de Tarragona i les Terres de l'Ebre en només  dos dies. Les dues anteriors es van produir divendres. La primera va morir en un accident de matinada a l'Ampolla (Baix Ebre), al ser atropellat per un camió un home de 47 anys que caminava per la N-340. També en el segon accident s'hi va veure implicat un camió, que va impactar frontalment amb un turisme a la N-420 a Pradell de la Teixeta (Priorat) i va provocar la mort de la conductora, una dona de 49 anys.

INCIDENT A LA N-2 / Per una altra part, els Mossos d'Esquadra van informar ahir que divendres va passar a disposició judicial el conductor d'un turisme que dimecres passat va envestir un ciclista a la carretera N-2 al municipi de  Sant Vicenç dels Horts (Baix Llobregat). La víctima va patir un traumatisme cranioencefàlic i i a hores d'ara continua ingressada a l'uci. El conductor gairebé quadruplicava la taxa màxima permesa d'alcohol a la sang.