COMPLEX D'OCI A LA CAPITAL DEL SEGRIÀ

Barrufalàndia a Lleida

La ciutat projecta un parc temàtic dedicat als barrufets a Les Basses El consistori busca 47 milions d'inversió privada

L’espai 8 Un grup d’estudiants fan una barbacoa a Les Basses, ahir.

L’espai 8 Un grup d’estudiants fan una barbacoa a Les Basses, ahir. / RAMON GABRIEL

2
Es llegeix en minuts
EVA VISA
LLEIDA

Els veïns de Lleida feia dies que es preguntaven si els barrufets es traslladarien a la capital del Segrià com a inquilins del complex municipal de Les Basses d'Alpicat, ara en desús i en un estat d'abandonament. I sí, així serà si el projecte presentat ahir per l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, acaba per substanciar-se. Ros va anunciar el pla municipal de construir un parc temàtic d'oci familiar dedicat als diminuts éssers blaus en aquest emplaçament. El projecte es licitarà durant el primer trimestre del 2015.

L'ajuntament no ha trobat en els últims anys cap sortida viable a l'estat de degradació d'una zona que durant més de 40 anys va ser coneguda com la platja de Lleida perquè va albergar les primeres piscines públiques de la ciutat. El complex, que està ubicat a sis quilòmetres del centre de la capital, va tancar l'estiu del 2002 per l'alt cost de manteniment de les instal·lacions i per la fuga d'usuaris a les piscines dels barris. Des d'aleshores, els veïns de Lleida han demanat a l'ajuntament per activa i per passiva que reactivés un espai del qual molts guarden entranyables records d'infància i joventut. Durant els últims anys, han proliferat en les xarxes socials els vídeos de denúncia sobre el deteriorament del recinte.

Després de 12 anys de debat ciutadà i de diferents idees per recuperar-lo, sembla que el consistori ha trobat ara una sortida amb aquesta proposta d'oci que va dirigida a famílies amb nens, escoles i centres infantils. Una tercera part de l'espai, 9 de les 27 hectàrees de Les Basses, es dedicarà al món dels barrufets. La resta serà d'accés lliure i gratuït. Està previst que s'hi construeixi un hotel, una zona comercial i un càmping.

El consistori ja té la llicència de l'empresa IMPS, propietària dels drets d'aquests populars personatges, i la complicitat de la Generalitat per crear el parc temàtic. El que li falta ara és trobar empreses privades que estiguin disposades a invertir els 47 milions d'euros necessaris. Ros va anunciar que una quinzena de companyies ja s'han interessat per conèixer les característiques d'un projecte que a la ciutat no li costarà ni un euro. L'alcalde va destacar que el recinte continuarà sent municipal.

300.000 visitants a l'any

Notícies relacionades

Si finalment el projecte tira endavant, Lleida tindrà el primer parc dedicat als barrufets de tot Europa. Segons un estudi encarregat pel consistori, el complex podria atraure fins a 300.000 visitants el primer any i generar uns ingressos de 14,5 milions d'euros, a més a més de crear uns 200 llocs de treball. Véronique Culliford, la presidenta d'IMPS i filla del dibuixant belga Pierre Culliford Peyo, creador d'aquests personatges infantils el 1958, creu que Les Basses és un espai ideal perquè fixin la seva residència.

En el projecte del parc barrufet han estat treballant colze a colze l'equip de govern municipal juntament amb CiU, el primer grup a l'oposició. No obstant, tots els altres partits, el PP, ERC, ICV i la CUP, rebutgen la grandiositat d'aquest parc temàtic i aposten per un parc familiar com va ser Les Basses en els seus temps de màxima esplendor.