L'OMS declara el Senegal lliure d'Ebola
Elogia els esforços del país africà per controlar el brot en el seu territori
L'Organització Mundial de la Salut (OMS) ha declarat aquest divendres el Senegal lliure d'Ebola i ha felicitat les autoritats del país per "la seva diligència a l'hora de posar fi a la transmissió del virus". "La resposta del Senegal és un bon exemple del que s'ha de fer quan ens enfrontem amb un cas importat d'Ebola", ha destacat.
El país va registrar el seu primer cas el 29 d'agost, però el pacient, procedent de Guinea, va aconseguir superar la malaltia a principis de setembre. Les anàlisis van permetre descartar --el 5 d'aquest mes-- la presència del virus en sang i el jove va tornar al seu país el 18 de setembre.
Notícies relacionadesEn el marc del seu pla de resposta, el Govern senegalès va localitzar i va vigilar 74 persones que havien mantingut contacte amb aquest pacient, va augmentar la vigilància als punts d'entrada i va iniciar campanyes d'informació pública. Segons l'OMS, el Senegal ha mantingut un "alt nivell" de recerca de casos durant 42 dies, el doble del període màxim d'incubació de la malaltia.
L'agència de l'ONU, no obstant, ha advertit que la situació geogràfica d'aquest país el fa "vulnerable" a nous "casos importats d'Ebola", i per això ha de seguir "vigilant" davant pacients sospitosos i complir amb les directrius i els protocols establerts des de l'OMS.
- La cuina d’una obra mestra Rosalía, una cap que sap escoltar
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Club Entendre + Animals i plantes Molsa, vesc i grèvol: tres plantes protegides per les quals et poden multar
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- CORRUPCIÓ AL PP La Fiscalia demana l'arxiu de les actuacions contra Gallardón per la compra d'Inassa en el 'cas Lezo'
- Crisi a Catalunya Els agents rurals extremen el control de la zona zero de la pesta porcina i no descarten ampliar el rastreig fins als 20 quilòmetres
- L’Espanyol escala al cinquè lloc i es permet somiar
- Espanya guanyaun bronze històricen el Mundial
- El Celta ridiculitza el Reial Madrid en la tornada al Bernabéu
- Els gols no tenen idioma
