Anar al contingut

Una marca de cervesa demana als espanyols que no canviïn l'hora

Mustache pretén que Espanya recuperi el fus horari del meridià de Greenwich perquè augmenti el temps d'oci

És hora de no canviar lhora, campanya per recuperar el fus horari GMT / Mustache Cerveza Artesana

Mustache, una petita marca espanyola de cervesa artesana, ha llançat al mercat una peculiar i ambiciosa campanya: que els espanyols no canviïn l'hora del seu rellotge la pròxima nit de dissabte a diumenge. Amb aquesta iniciativa, Mustache pretén que Espanya recuperi el fus horari GMT (i abandoni el GMT+1) i, com a conseqüència, augmenti "el temps d'oci dels espanyols i la seva qualitat de vida".

Una hora menys

El fus horari espanyol va passar de ser el de Londres (una hora menys) al de Berlín el 2 de maig de 1942, com a gest de solidaritat de Franco envers Hitler durant la segona guerra mundial, però després de la guerra no es va tornar a modificar. Per aquest motiu, l'Associació per a la Racionalització dels Horaris Espanyols (ARHOE) defensa que "els espanyols dormen cada dia 53 minuts menys que la mitjana dels europeus", i això, asseguren, afecta negativament "la salut, l'absentisme, l'estrès i la productivitat laboral". Una altra conseqüència d'això, afirmen, és que els espanyols surten més tard de treballar i disposen de menys temps d'oci.

"Culpa de Franco"

Per la seva banda, el responsable de Mustache, Oscar Cascallana, defensa que com a cervesers es van adonar que Espanya "és l'únic país en què es pren la cervesa molt ràpid i en gots o canyes, com si fos un refresc, a diferència de la resta de països europeus, que disfruten amb temps de la cervesa, que beuen en gerres o pintes".

Perquè la societat se sumi a la seva iniciativa, aquesta marca de cervesa artesanal ha llançat un espot viral, en què es culpa Franco del fet que a Espanya es prengui la cervesa en got petit.