reinventats
Pepa Pérez, la crida de la selva
Està a punt de complir els 50, ha estat periodista durant tres dècades i avui es desperta de matinada a Tanzània per mostrar al món la bellesa d'aquest país al qual va arribar de turista. Així va néixer el seu projecte Asante Afrika.

La crida de la selva_MEDIA_1
Fins al moment en què comença la meva aventura tenia una bona feina,tenia reconeixement professional, una família meravellosa, una casa estupenda... però alguna cosa fallava. Era una cosa que em feia estar atenta als canvis».
Així inicia el seu relat Pepa Pérez des de la selva i la sabana africanes, orgullosa de la seva pròpia reinvenció i sense cap nostàlgia del seu passat. Va néixer fa 49 anys a Alacant, va exercir durant molts anys de periodista i ara viu a Tanzània, on es dedica al turisme de safaris. Ha saltat de l'oficina de diversos gabinets de premsa als parcs naturals de la costa est africana.
El 2012 va viatjar amb dos amics a Tanzània, amb la intenció de fer turisme, «conèixer altres formes de vida» i tornar a Barcelona, on treballava al Departament de Salut. No obstant, «l'encant d'un continent com l'Àfrica, i en concret d'un país com Tanzània», sumat a les ganes de fugir de la «voràgine de la rutina laboral», van ser els detonants que van donar lloc al que avui és el negoci al qual Pepa Pérez dedica tot el seu esforç i il·lusió: Asante Afrika, que en suahili significa «gràcies Àfrica».
Del gabinet als safaris
Quan relata l'aventura que la va portar a reinventar-se a més de 10.000 quilòmetres de casa, la gratitud li sorgeix en cada paraula. «He passat de treballar com a periodista en un gabinet, amb temes de salut i en un entorn polític, a dedicar-me al turisme, als safaris, a la fauna i la flora. Estic aprenent de nou des de zero. I això no només significa conèixer l'hàbitat i els animals, sinó també a expressar-me en dues llengües foranes més, aprendre a portar la comptabilitat d'una empresa, amb el convenciment que, amb els anys, recordaré els inicis amb un gran somriure», explica.
Tot va començar quan en aquell primer viatge a l'Àfrica a la Pepa li van proposar que es quedés a viure-hi, formar un equip amb Abi, el seu soci tanzà, i d'aquesta manera poder traduir al castellà les explicacions que acompanyen la ruta dels safaris. «Hem posat a disposició de tothom qui vulgui conèixer Tanzània l'experiència de més de 30 anys com a guia d'Abi i el seu amor per cada racó del seu país, i la meva experiència en el món de la comunicació i, ¿per què no dir-ho? el meu atreviment, a aquestes altures de la meva vida», relata.
Quan la Pepa dóna un cop d'ull a Espanya, assegura que la percepció que té és de «decepció». «La majoria dels èxits que els nostres pares havien aconseguit a base de treball i esforços es van destruint i es torna a obrir aquest gran abisme entre pobres i rics», i afegeix una mica de «fúria» al pensar: «¿Com pot estar passant tot això sense que ningú accepti cap responsabilitat, sense canvis , ni dimissions?».
Notícies relacionades
Avui, Pepa Pérez es lleva cada dia de matinada per iniciar els tours. «Organitzem safaris a mida, privats o en grups reduïts. A més a més de les visites als parcs nacionals, hi ha activitats culturals i solidàries», explica. «Aquest projecte va néixer pensant a donar les gràcies per haver-nos pogut reinventar, ajudar l'entorn i disfrutar amb el que fem», diu.
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Tragèdia a l'aeroport El relat dels viatgers de l'avió que va succionar un home a Milà, ja aterrats a Astúries: "Va venir corrent, va passar per sota i vam sentir una vibració molt forta"
- Els Oscars de les sèries Les millors sèries d’aquest any: coses que els Emmy 2025 no haurien d’oblidar
- Afecta 3.200 hectàrees L’incendi de Paüls ja té estabilitzat el 90% del seu perímetre
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- COMPAREIXENÇA PEDRO SÁNCHEZ Les 15 mesures del pla estatal de lluita contra la corrupció anunciat per Pedro Sánchez