Madrid paralitza la privatització sanitària després d'una sentència judicial i dimiteix el conseller de Sanitat
El Tribunal Superior de Justícia de Madrid havia rebutjat el recurs de la comunitat contra la suspensió
El president de la Comunitat de Madrid, Ignacio González, ha decidit deixar sense efecte el procés d'externalització de la gestió de sis hospitals públics de la regió davant la decisió del TSJM de mantenir la suspensió cautelar de la mesura.
El conseller madrileny de Sanitat, Javier Fernández-Lasquetty, ha presentat la seva dimissió del càrrec. El portaveu de Sanitat del PP a l'Assemblea de Madrid, Javier Rodríguez, serà el seu substitut en el càrrec.
Així ho ha decidit aquesta secció de la sala contenciosa administrativa del TSJM, que ha desestimat un recurs de reposició que havien presentat el Govern regional i les adjudicatàries contra l'acte de l'11 de setembre, pel qual aquesta mateixa secció havia acordat paralitzar el procés a petició de l'Associació de Facultatius Especialistes de Madrid (AFEM), i que ara a més estén als dos recursos de l'Associació de Metges i Titulats Superiors (Amyts).
Els recursos impugnen la resolució del 30 d'abril del 2013 de la viceconselleria madrilenya de Sanitat per la qual es convocava el concurs per a la privatització de la gestió dels hospitals Infanta Sofia, Infanta Elionor, Infanta Cristina, Del Henares, Del Sur-este i del Tajo.
La secció tercera del TSJM considera, en tots els casos, que donades les circumstàncies que concorren i que detalladament exposa en tres resolucions, que si no s'acceptés la petició de mesura cautelar de suspensió es podrien produir "perjudicis de difícil o impossible reparació".
Això ha estat possible després que, el dia 9 de gener, el ple de la sala contenciosa administrativa del TSJM, que s'havia reunit per decidir sobre set recursos relacionats amb l'externalització, acordés tornar-los a les seccions tercera i vuitena d'on procedien, amb el vot a favor de 30 dels 43 magistrats que componien el ple.
- La caixa de ressonància Willie Colón i l’eco que ressona en Bad Bunny
- Anava armat El Servei Secret dels EUA mata un home que intentava entrar a la mansió Mar-a-Lago de Trump
- Guerra a Ucraïna Les tàctiques de Putin voregen el sadisme en la guerra d’Ucraïna
- Temps Catalunya viu el primer cap de setmana sense cap pluja des de fa gairebé mig any
- “Et queden 12 euros”: L’anècdota de Miguel Ángel Silvestre sobre la seva situació econòmica més precària
