La jutge deixa en llibertat el conductor del bus de l'accident mortal d'Àvila
El xòfer havia donat negatiu d'alcoholèmia i el tacògraf estava en regla
Nou persones han mort en el sinistre i sis estan ferits greus
La jutge d'instrucció número 2 d'Àvila ha ordenat la llibertat provisional, comunicada i sense fiança, de R.G.S., el conductor de l'autobús que aquest matí ha patir un accident a Àvila, en què han mort nou persones, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de Castella i Lleó.
El sinistre s'ha registrat avui a les 8.45 hores d'avui a la N-403, a Tornadizos, a uns sis quilòmetres de la capital avilesa. És el sinistre més greu ocorregut a Espanya en els últims cinc anys.
A l'autocar, de l'empresa Cevesa, que feia la ruta entre Serranillos i Àvila, amb tots els papers en regla i la ITV passada fa uns dos mesos, viatjaven una trentena passatgers, a més del conductor, R.G.S., de 54 anys, que ha resultat il·lès i que ha donat negatiu en la prova d'alcoholèmia. La inspecció del tacògraf tampoc ha presentat irregularitats.
L'autobús, de 16 anys d'antiguitat, havia sortit a les 7.15 hores de Serranillos, i després de fer les parades de Villanueva de Ávila, Burgohondo, Navalmoral de la Sierra, San Juan de la Nava i El Barraco ha sortit de la via a Tornadizos, a sis quilòmetres d'Àvila, sense arribar a bolcar totalment, aturat pel guarda-rail.
El vehicle no tenia cinturons de seguretat per als viatgers, però no eren obligatoris per l'any de fabricació del vehicle i el delegat del Govern a Castella i Lleó, Ramiro Ruiz Medrano, ha precisat que "el conductor ha perdut el control i ha sortit de la calçada per causes que es desconeixen i que s'estan investigant".
Papers en regla
Per la seva part, el subsecretari d'Estat d'Interior, Luis Aguilera, ha confirmat que tots els papers estaven en regla, el tacògraf també, i per això s'ha d'"investigar exactament" què ha passat. La majoria dels passatgers viatjava a la part dreta de l'autocar, la més afectada per l'impacte, cosa que ha provocat que diverses víctimes sortissin "disparades i fossin aixafades" pel mateix vehicle, segons ha referit Ruiz Medrano en el lloc del succés.
A més, al lloc on ha passat l'accident, a la N-403, l'Àvila-Toledo, no "consta que sigui un punt negre" pel que fa a concentració de sinistres, segons la cap provincial de Trànsit, Inmaculada Matías.
Un dels viatgers, Mario Alonso, de 22 anys, veí de Navalmoral, ha relatat que el conductor anava, segons sembla, "passat de velocitat", i l'autobús ha sortit per la dreta, en un espadat de pedra. L'empresa havia venut 32 bitllets però dos dels passatgers finalment no han agafat l'autobús, segons han confirmat els alcaldes de la zona, que està commocionada per la tragèdia, ja que la majoria són veïns d'aquesta localitat de la comarcal de El Alberche.
Tres dies de dol
Segons les últimes dades facilitades per la Conselleria de Sanitat de la Junta, els serveis sanitaris han atès inicialment 22 ferits, que en funció de la seva gravetat han estat derivats a diferents centres assistencials. En aquest moment, hi ha tres ferits molt greus al complex assistencial de Salamanca, una nena de 7 anys, una jove de 17 i una àvia de 91 anys; una altra persona molt greu a l'hospital d'Àvila, un home de 30 , i al mateix centre hi ha altres dos ferits greus, de 63 i 25 anys.
A més a l'hospital avilès hi ha dos ferits menys greus i sis de lleus en observació d'entre 16 i 68 anys, i ja han rebut l'alta vuit dels atesos en centres de salut. De moment es desconeix la identitat dels morts i els familiars estan sent atesos al poliesportiu Carlos Sastre d'Àvila, on s'ha instal·lat el centre operatiu amb l'assistència d'una vintena de psicòlegs.
Notícies relacionadesEl Servei d'Emergències de Castella i Lleó ha habilitat un telèfon d'informació per als familiars de les víctimes de l'accident, el 800 200 112, i a més es pot trucar al d'urgències de la Guàrdia Civil, el 062.
El bisbe d'Ávila, Jesús García Burillo, s'ha traslladat fins al poliesportiu per expressar el seu condol i oferir l'assistència de sacerdots als familiars que ho requereixin tant en aquestes instal·lacions com als municipis. L'accident ha omplert de dol la comunitat, on el president, Juan Vicente Herrera, que visitarà aquesta tarda els accidentats i els seus familiars acompanyat del ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, ha decretat tres dies de dol oficial (8, 9 i 10 de juliol) pel succés.
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- Barcelona prorroga 24 hores el permís d’obres al Camp Nou
- Investigació ‘La casa dels horrors’ d’Oviedo tenia un desmesurat consum d’aigua i una sala d’estudi per als tres nens
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Apagada Què ens passa amb la fi del món?
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Enquesta flaix Gairebé un 60% dels espanyols veuen «insuficient» la informació del Govern durant l’apagada, segons el CIS
- El moment del vi Falset obre la temporada primaveral de fires i mostres vinícoles a Catalunya