L'alemany Ernst von Freyberg, nou president del Banc del Vaticà
Substitueix Ettore Gotti Tedeschi, que va ser destituït a l'esclatar l'escàndol del 'Vatileaks'
L'alemanyErnst von Freyberg, de 58 anys, ha estat nomenat presidentde l'Institut per a les Obres de Religió (IOR), conegut com elBanc del Vaticà, ha informat el portaveu vaticà,Federico Lombardi.
Von Freyberg substitueix l'italiàEttore Gotti Tedeschi, que va ser destituït el 24 de maig de l'any passat pel Consell de Supervisió d'aquella entitat.Von Freyberg ha estat nomenat per la Comissió Cardenalícia que vigila el funcionament del IOR i el papa Benet XVI hi ha donat el seu consentiment, ha precisat Lombardi.
La Comissió Cardenalícia manté als seus càrrecs els quatre membres del Consell de Supervisió del IOR, l'alemany Ronald Hermann Schmitz, que fins ara exercia de president en funcions; l'espanyol Manuel Soto Serrano, el nord-americà Carl Albert Anderson i l'italià Antonio Maria Marocco.
Preocupació per la gestió
El 24 de maig de l'any passat, un dia abans que esclatés totalment l''escàndol Vatileaks',de la filtració de documents privats del Papa i fos detingut el seu majordom,Paolo Gabriele, el Consell Supervisor del IOR va destituir de manera fulminant i mitjançant un dur comunicat el president de l'entitat, l'economista italià Ettore Gotti Tedeschi.
Gotti Tedeschi, de 67 anys, president del Santander Consumer Bank, filial italiana del Banc de Santander, havia estat nomenat titular del Banc del Vaticà el 23 de setembre del 2009.
El Consell Supervisor va aprovar per unanimitat una moció de censura i el va destituir "per no haver desenvolupat funcions de primera importància per al seu càrrec" i a l'estar "preocupat" per la seva gestió.
Notícies relacionadesDes de feia temps, segons va informar el Vaticà aquell dia, el Consell Supervisor del IOR estava "preocupat" per la governança del banc.
"Amb el pas del temps aquesta governança ha provocat una progressiva preocupació i malgrat les repetides comunicacions fetes en aquest sentit al professor Gotti Tedeschi, la situació s'ha continuat deteriorant", ha precisat el Vaticà en una nota.
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- 5.000 milions d’inversió Espanya proposa Mora la Nova per acollir una de les gigafactories europees d’intel·ligència artificial
- Un astre etern Messi esborra la síndrome de l’impostor a l’Inter Miami
- Justícia europea L’opinió de l’Advocat General sobre la retirada de la immunitat europarlamentària a Puigdemont s’ajorna sine die
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- EL MERCAT BLANC-I-BLAU L’Espanyol fitxa Kike García, cinquè reforç a cost zero
- ‘overbooking’ a la porteria Ter Stegen s’acosta ara a un perillós dilema
- El primer fitxatge blaugrana "Per fi ha arribat el dia"
- Música urbana Bad Gyal mana el dia inaugural del Share Festival
- POLÈMICA Madrid canvia la llei per donar més control als concerts del Bernabéu