RESUM DE L'ANY

Les notícies més virals del 2012

El penal de Sergio Ramos, l'eccehomo, el Rei a Botswana i Wert són, entre altres, els protagonistes de les xarxes

La restauració de l’eccehomo de Borja.

La restauració de l’eccehomo de Borja.

4
Es llegeix en minuts
ALBA VILANOVA / Barcelona

El 2012 ha estat, sens dubte, l'any de l'auge i de la consolidació de les xarxes socials. La societat les utilitza per expressar les seves opinions i les seves queixes han passat a formar part de l'agenda mediàtica. Tothom pot tenir un compte a Twitter o a Facebook i donar el seu punt de vista sobre l'actualitat. EL PERIÓDICO ha sabut captar aquesta realitat i n'ha estat molt pendent. Durant aquests 365 dies, aquest mitjà ha observat el que passava a les xarxes i ha informat els seus lectors.

A continuació, una selecció de les notícies més comentades aquest 2012.

LES DOTZE NOTÍCIES MÉS VIRALS

1) La restauració de l'eccehomo fa la volta al món

La restauració de l'eccehomo de Borja portada a terme per Cecilia Giménez va generar una gran repercussió mediàtica. Lesxarxes socials es van fer ressò del feti es van compartir muntatges humorístics substituint la cara de Crist per la de personatges famosos com Paquirrín o Belén Esteban.

2) La catàstrofe en directe

L'huracà 'Sandy' va arribar alsEstats Units i les xarxes socials van serel canal de comunicació més efectiu per retransmetre el fenomen en directe. Els usuaris es van convertir en reporters i les seves fotos i comentaris pujats enTwittervan ser una de les fonts d'informació més actualitzades.

3) La cama d'Angelina Jolie aviva els Oscars

Angelina Jolieva lluir un atrevit vestit de Versace a la gala dels Oscars del mes de febrer passat, en què mostrava la cama dreta amb una obertura lateral. El vestit i la cama es van convertir enel més comentat de la nit. Els usuaris li van fer un perfil a Twitter (@AngiesRightLeg) que va aconseguir més de 28.000 seguidors en temps rècord.

4) Un mal any per al monarca

El mes d'abril passat, el Rei va viatjar a Botswana, de viatge privat, per practicar caça major i va tenir un accident domèstic que li va provocar una fractura del maluc. Arran d'aquest fet, es van difondre unes fotos del 2007 on apareixiaJoan Carles I posant amb un elefant mort.

5) “Que es fotin”

La diputada delPartit Popular,Andrea Fabra, va pronunciar aquestes paraules durant l'anunci de les retallades als aturats anunciades el juliol passat. Twitter va cremar contra la filla de l'expresident de la Diputació de Castelló, Carlos Fabra, i #quesejodan va ser 'trending topic'. Moltespersonalitats van expressar la seva indignaciói alguns van demanar que fos cessada del seu càrrec.

6) #wertgonya i #espanyolisado

El ministre d'Educació, José IgnacioWert, ha causat amb les seves declaracions reaccions multitudinàries a Twitter. Wert va dir que volia “espanyolitzar els catalans” ila xarxa va respondre amb humormitjançant l'etiqueta #espanyolisado. Uns mesos més tard, Wert va tornar a ser protagonista quan es va publicar l'esborrany de la nova llei educativa que enterra la immersió lingüística. Lasocietat va expressar la seva indignaciómitjançant el 'hashtag'#wertgonya i#somescola.

7) Gràcies, Sara

Aquest estiu es va celebrar l'Eurocopa de futbol iSara Carbonero va tornar a ser protagonista, com ja va passar durant elMundial del 2010. La nòvia d'IkerCasillas va tornar a ficar la pota. Després el partit contra Portugal, Sara va preguntar a AndrésIniesta si li hagués agradat tirar un penal en la tanda. Carbonero no recordava que el manxec havia tirat el segon.#graciasSara es va convertir en 'trending topic' i la seva pífia va ser motiu de burla a les xarxes.

8) Obama també guanya a les xarxes socials

El 7 de novembreBarack Obama es va imposar aMitt Romney en les eleccions dels EUA i no només el va guanyar a les urnes, sinó també en les xarxes socials. Un tuit del president es va convertir en el més retuitejat de la història (més de 536.000 retuits) i una foto a Facebook, on apareixia amb la seva dona, va batre el rècord de 'm'agrada'. Les xarxes socials van ser un dels pilars de la campanya d'Obama tant el 2012 com el 2008.

9) El misteri de Sharif

Un jove nord-americà es va dedicar a pujarvídeos defensant l'autodeterminació de Catalunyapoc abans de les eleccions catalanes.Sharif, de qui no es coneix la seva identitat real ni si té algun partit polític al darrere, va revolucionar les xarxes i va rebre tantes lloances com crítiques. Segons el monologuista, l'objectiu era donar a conèixer internacionalment el conflicte de l'independentisme català.

10) Loewe i la seva estratègia de màrqueting

Loewe va llançar el mes de març passat una campanya de publicitat 'on line'. L'anunci va ser objecte de burles a les xarxes socials que criticaven la superficialitat del seu missatge: “Estar enamorada és superguai”, deia una de les joves protagonistes.La marca es va convertir en 'trending topic', però sobretot per l'allau de crítiques que va rebre.

Relacionat amb la campanya de Loewe, recentment ha sortit la nova publicitat deDesigual, que també va crear un granenrenou a les xarxes. Els usuaris criticaven els anuncis i els qualificaven de “masclistes”, “denigrants” i d'estar “fora de lloc”.

11) El penal de Ramos

El mes d'abril passat,Sergio Ramosva passar a la història alfallar un penal a les semifinals de la Championsdavant elBayernde Munic. El defensa blanc va optar per un xut fort per assegurar, tan fort que la pilota va sortir descontrolada. El jugador no només va haver de carregar amb l'eliminació delReial Madrid,sinó que a més va ser motiu de burla a les xarxes socials durant molts dies. Vídeos, tuits, fotos, jocs per a 'smartphones'... El penal de Ramos es va convertir enel més mediàticde l'any. 

Notícies relacionades

12) Famosos amb Twitter

Paula Vázquezi Pipi Estrada han estat víctimes de Twitter. Tots dos van publicar el seu número de telèfon en aquesta xarxa social.La presentadora va penjar una fotode la seva alta mèdica on es veien clarament la seva adreça i el seu número de telèfon.El cas de Pipi EstradaPipi Estradava ser diferent, algú li va manipular el telèfon, i no només va difondre el seu número sinó el de moltes altres personalitats famoses: periodistes, futbolistes, cantants... La llista era de més de 80 personalitats, entre ells: Gerard Piqué, Jordi Alba, Tomás Roncero o Chenoa.