Arxiu
La fiscalia no veu tracte degradant de Monedero a les seves alumnes
La Fiscalia de Madrid no troba prou indicis per obrir una investigació al fundador de Podem Juan Carlos Monedero per "tracte degradant i atemptat greu contra la integritat moral" a algunes de les seves alumnes de la Universitat Complutense de Madrid. La denúncia, la segona que s’arxiva contra Monedero per conductes similars –la setmana passada va decaure una altra acció empresa per dues dones de Vigo–, havia sigut presentada pel mateix centre educatiu el 10 d’abril.
"Els fets anteriorment descrits no tenen prou entitat per considerar-los com un tracte degradant i atemptat greu contra la integritat moral de les alumnes", assenyala el decret de la fiscalia.
Afegeix que la jurisprudència exigeix que la conducta per ser declarada greu, a més de ser reiterada, ha de revestir un plus de desvalor, "entenent aquest plus com aquell que pot crear en les víctimes sentiments de terror, angoixa i inferioritat, susceptibles d’humiliar-los, d’envilir-los i de trencar, si és el cas, la seva resistència física o moral, i menyscabar greument la seva integritat moral, i que quedarien fora de la repressió penal les conductes merament impròpies, com és el que passa en aquest cas".
Notícies relacionadesConducta "improcedent"
Per aquest motiu es considera que no es compleix "amb els elements del tipus" del delicte que se li atribuïa inicialment, que és el 173.1 del Codi Penal. Exposa que aquestes conductes "poden ser qualificades d’inadequades, improcedents, fora de lloc i reprotxables moralment, sobretot de qui es dedica a ensenyar [...], però no tot tracte degradant serà punible, sinó només els més lesius". Aquestes situacions, "com a mínim desafortunades, impròpies, inadequades i gratuïtes", podrien corregir-se en via disciplinària mitjançant la continuació de la tramitació de l’expedient disciplinari incoat, conclou la fiscalia.
- Àgora Muriel, el teu llegat continua viu
- Josep Masalles: "Sempre tinc un pla a, b i c per si la meteorologia obliga a moure’s"
- Cita astronòmica La Generalitat farà un atles divulgatiu per implicar la població en l’eclipsi
- Nil Llop, patinador de velocitat: "De petit jugava a futbol, però fugia per anar a patinar"
- CRÍTICA Cant a la superació amb estil i classicisme
