NOU ESTUDI INFORMATIU QUE PAGARÀ L'ESTAT
L'àrea urbana de Girona recupera la idea d'unir-se amb un tramvia
L'alcalde de Sarrià de Ter reclama que el transport arribi al centre del seu municipi
La capital no vol que passi entre el Trueta i Vilablareix per la seva escassa densitat
l’ àrea urbana de Girona ha rebut com una bona notícia que el Govern central hagi inclòs als Pressupostos Generals de l’Estat una partida de 300.000 euros destinada a elaborar un estudi informatiu per implantar el tramvia a la ciutat i la seva àrea urbana.
Un mitjà de transport més ecològic que els autobusos, que pot transportar més viatgers i que, a més a més, és més ràpid. Aquests són alguns dels arguments esgrimits tant pels ajuntaments de les poblacions veïnes de la ciutat com pels sectors econòmics per valorar la notícia.
Tot i que la construcció del tramvia a Girona és un projecte a llarg termini perquè abans s’han d’acabar les obres de l’AVE (com a mínim fins al 2012) i decidir quin és el futur del viaducte del tren que actualment travessa la ciutat, la proximitat d’un primer estudi es considera un pas més cap a la materialització del projecte.
54.500 PASSATGERS DIARIS / La Diputació de Girona ha elaborat un altre estudi que analitza la viabilitat del futur tramvia i proposa un traçat de dos eixos que vagin, per una banda, des del campus universitari de Montilivi fins a Salt i, per l’altra, des de Vilablareix fins a l’hospital Josep Trueta. La proposta inclou 23 estacions, i calcula que l’utilitzarien cada dia 54.500 passatgers.
«El tramvia ha d’incloure Sarrià de Ter», afirma l’alcalde de la població, Roger Torrent (ERC). La proposta de la Diputació contempla una parada en el futur campus de la Salut, dins del municipi, però no arriba fins al nucli de la població. Torrent va avançar que si el projecte prospera, pressionaran perquè s’ampliï fins al centre.
POLÍGONS INCLOSOS / Al contrari que Sarrià de Ter, la població veïna de Salt veuria passar el tramvia travessant la seva trama. El tinent d’alcalde d’Urbanisme, Joan Boada, recorda que es tracta d’un projecte que sempre han impulsat perquè, segons assegura, «permetria connectar l’àrea urbana amb més eficàcia i sostenibilitat».
Notícies relacionades«Tot el que sigui millorar la mobilitat és positiu», opina el president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé. La proposta de traçat de l’estudi no oblida unir els principals nuclis comercials de Girona i de Salt, i tampoc deixa de banda els polígons industrials de l’àrea urbana.
Aquest punt de vista no és tan unànime a Girona. Mentre que la proposta rep el suport de CiU, ERC i ICV-EUiA, el partit majoritari, el PSC, no veu clar un dels eixos, el que uneix Vilablareix amb el Trueta. «Potser faria falta replantejar-lo perquè passa per zones poc poblades», afirma la tinenta d’alcalde de Mobilitat, Isabel Salamaña.
- Distribuït a Catalunya Retirat un altre fuet tallat per salmonel·la: ja són tres marques afectades per aquesta raó
- HOSPITAL GREGORIO MARAÑÓN Boda a l’uci: l’Esther i el Javier es donen el ‘sí, vull’ en una emocionant cerimònia organitzada pels sanitaris
- Polèmica La família de Guillem Agulló acusa el Govern d'Illa de "silenciar" el premi en la seva memòria
- Lloguer Tres consells fonamentals per firmar un contracte de lloguer i no emportar-te sorpreses
- Violència masclista L’assassí masclista d’Algemesí, a la jutge, somiquejant: «¡A la presó, no! ¡A la presó, no! ¡Protegeixin-me!»
- Truc de neteja El botó secret de la rentadora que deixa la roba com si s’acabés de comprar
- Multimèdia | Aquest és l’origen i l’explicació de les diferents banderes LGTBI+
- Maria Giralt i Joan Casas Martí: "Hi ha drets que han vingut per quedar-se, i punt"
- El matrimoni LGTBI fa 20 anys amb rècord de bodes i suport massiu
- No em miris, no em miris...