Reforça el diàleg ecumènic
La Constitució Apostòlica contemplarà l'ordenació de clergues casats com a sacerdots

El Papa ha rebut avui el cap de la delegació de la comissió de la Comunitat Europea davant la Santa Seu. /
El Vaticà ha anunciat avui la seva disposició a acollir dins l'Església catòlica els anglicans que així ho desitgin. S'ha aprovat una Constitució Apostòlica (norma de màxim rang) que contempla la concessió d'una prelatura personal. La mesura també preveu l'ordenació de clergues casats anglicans com a sacerdots catòlics, encara que no la d'homes casats com els bisbes, en línia amb la tradició catòlica i ortodoxa.
L'anunci s'ha fet aquest matí pel cardenal William Joseph Levada, prefecte de la Congregació per a la Doctrina de la Fe, i l'arquebisbe Joseph Di Noia, secretari de la Congregació per al Culte Diví i la Disciplina dels Sagraments.
Respon a la petició de diversos grups anglicans
Levada ha explicat que, amb aquesta Constitució Apostòlica, l'Església de Roma respon a les peticions fetes a la Santa Seu per grups de clergues i fidels anglicans de diferents llocs del món que desitgen entrar en l'Església catòlica.
"La iniciativa -ha dit Levada- es deu al desig de diversos grups d'anglicans de compartir la comuna fe catòlica, com expressa el catecisme de l'Església catòlica i d'acceptar el ministeri de Pere com un element volgut per Crist per a l'Església. Per això, ha arribat el temps d'expressar aquesta unió implícita d'una forma visible de plena comunió".
El papa Benet XVI ha aprovat una estructura canònica que preveu la creació d'Ordinariats personals, és a dir, que les comunitats anglicanes que entrin en l'Església catòlica dependran d'un bisbe particular i no del diocesà.
Mantindran certs aspectes de l'anglicanisme
Aquestes comunitats anglicanes conservaran el seu patrimoni espiritual i litúrgic anglicà i el seu prelat personal serà elegit d'entre aquest clero anglicà.
Levada ha precisat que la Constitució Apostòlica es farà pública pròximament i que contempla la possibilitat de l'ordenació de clergues casats anglicans com sacerdots catòlics. A més, ha afegit que, per raons històriques i ecumèniques, no es permet l'ordenació d'homes casats com els bisbes, tant a l'Església catòlica com a l'ortodoxa. Per aquest motiu, el cap d'aquesta prelatura haurà de ser un sacerdot o un bisbe no casat.
ElsOrdinariats Personalses crearan segons les necessitats, prèvia consulta amb les conferències episcopals locals (de cada país d'on procedeixin aquests grups).
Notícies relacionadesD'acord amb el diàleg ecumènic
El cardenal encarregat de la defensa de l'ortodòxia de la fe catòlica ha recordat que aquesta mesura del Vaticà està en línia amb el compromís pel diàleg ecumènic.
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Compareixença al Congrés Sánchez es presenta com un «polític net», rebutja llançar la tovallola i ofereix als socis l’«impuls més gran contra la corrupció»
- El rugit del foc que arrasa "el territori que estimes"
- El president del Sabadell descarta recolzar l’opa del BBVA
- L’Ecofin relaxa les regles fiscals per augmentar la despesa en defensa
- L’Audiència obre diligències a Netanyahu per l’assalt al vaixell de la flotilla de Gaza