RECREACIÓ HISTÒRICA

El festival Tàrraco Viva es converteix en un èxit turístic per a Tarragona

1
Es llegeix en minuts
ESTHER CELMA
TARRAGONA

El festival de recreació històrica Tàrraco Viva, a banda de contribuir a divulgar la civilització romana, s'ha convertit en una injecció turística per a Tarragona. Ahir es van clausurar dues setmanes d'activitats, amb els caps de setmana com a plats forts de la programació. El balanç encara no està tancat, però Magí Seritjol, coordinador del festival, va augurar que "es batran rècords".

A falta de les dades definitives, la impressió de botigues, bars, restaurants i hotels és que "ha vingut moltíssima gent, s'ha notat molt de moviment i aquest any, a més, hi ha més estrangers, molts francesos i italians que s'interessen per la ciutat", va assenyalar Adriana Stocco, de la botiga Orient Art. Per Eugenia Ortiz, de Belle Époque, "ha sigut molt positiu perquè el patrimoni per si sol no genera tanta afluència".

A l'hotel Plaça de la Font, Mercè González va revelar que l'establiment "s'ha omplert i no s'ha pogut atendre molta gent. Hi ha un públic fidel a Tàrraco Viva que reserva amb molta antelació". A més "cada any són més entesos i saben més el que volen".

Suzanne Londechamp ha vingut des de Lió amb la seva família. "Ens ho van recomanar l'any passat uns amics i és senzillament fantàstic. Pels nens, l'imperi romà era la pel.lícula Gladiator i aquí tots hem descobert la veritat, estem encantats", va assegurar.

Una dotzena de restaurants de

Tarragona s'han sumat a la divulgació històrica a través de la iniciativa Tàrraco a Taula, que ofereix plats amb profusió de mel i espècies, tal com passava 2.000 anys enrere. "Hem servit uns 200 menús, ha tingut molt èxit i ha agradat molt, l'any que ve repetirem", va dir Bibiana Villido, de la braseria La Taula Rodona.

Notícies relacionades

PLE TOTAL

L'any passat es van comptabilitzar un total de 48.000 espectadors en les activitats amb aforament limitat i al voltant de 55.000 als espais de lliure accés. El ple absolut registrat en moltes de les 330 activitats programades han fet que l'organització es plantegi si prolonga la durada del certamen l'any que ve. De moment, ja compta amb una oficina permanent per preparar la pròxima edició, promocionar-la i formar professionals dels festivals culturals. També atendrà desenes de peticions que arriben d'altres ciutats amb patrimoni històric que s'interessen per conèixer el model del festival.