INICIATIVA EN EL TURISME D'AVENTURA
Vols a terra a Empuriabrava
L'aeròdrom tindrà el 2008 un simulador de caiguda lliure per difondre el paracaigudisme
Volar és fàcil i divertit, però cansa, i molt. Almenys és el que diuen els que han provat de fer realitat aquest antic somni de la humanitat, que aviat estarà a l'abast de qualsevol. A finals del 2008, qui vulgui atipar-se de planar arran de terra ho podrà fer sense jugar-s'hi el tipus a l'Skydair, el simulador de caiguda lliure que s'instal.larà a l'aeròdrom d'Empuriabrava, al municipi de Castelló d'Empúries.
"El nostre problema és que en un dia tot just podem realitzar una dotzena de salts d'entrenament. Amb aquests aparells, en dues hores practiquem el mateix que en dos dies. El pitjor és que les llistes d'espera per utilitzar-los són d'uns tres mesos", explica Santi Corella, un ocell humà que va guanyar el campionat d'Espanya de salt en 19 ocasions i que actualment és el responsable de comunicació de Skydive Empuriabrava, el centre que gestiona l'aeròdrom de la localitat i que es farà càrrec d'aquest túnel de vent vertical.
Sense turbulències
"Però la gran revolució de l'Skydair és que estarà obert al gran públic perquè està pensat per acostar el paracaigudisme a la gent, perquè tothom pugui aprendre sense por", afegeix Corella. L'esportista afirma que una altra de les virtuts del simulador és que tindrà la cabina més gran del món --cinc metres de diàmetre a la part inferior, set a la superior, i una altura de nou metres--, i que proporcionarà un aire sense turbulències, al tractar-se d'un circuit tancat.
Daniel Crespo, professor d'enginyeria aeronàutica de l'Escola Politècnica Superior de Castelldefels, explica que a l'hora de dissenyar l'aparell li van marcar tres objectius:"Que el públic pugui veure des de fora la gent que és a la cabina, que funcioni en qualsevol època de l'any, i que serveixi per als professionals i per a tothom".
L'equip de Crespo ha aconseguit els tres objectius i, mitjançant un disseny revolucionari, ha ideat una màquina que consumeix un 60% menys d'energia que les seves competidores, i té un impacte acústic menor al disposar de motors enterrats. Tant és així que les empreses que han finançat els 7 milions d'euros que costa aquest projecte --Abantia i Voralcel-- ja compten amb clients que estan interessats en aquesta divertidacocteleraaèria.
- És possible “marcar” abdominals sense anar al gimnàs? Les 5 cirurgies que triomfen entre els homes
- Investigació oberta Un incendi calcina totalment un xiringuito del Port Olímpic durant l’última nit de la Mercè
- Al Teatre Akadèmia La crisi de la vivenda, el drama de tota una generació, puja als escenaris amb ‘Llogatera’
- Entrevista Javid Abdelmoneim, president de MSF: «És molt important deixar clar que el que passa a Gaza és un genocidi, vaig veure coses que no havia vist abans»
- Se'n van posar milions en circulació, però aquesta moneda de 2 euros val ara una fortuna