televisió

La mare de Mario Biondo: «La productora del documental de Netflix em va enganyar»

3
Es llegeix en minuts
J. G. Albalat
J. G. Albalat

Redactor

Especialista en judicials

Ubicada/t a Barcelona

ver +

L’estrena Netflix del documental sobre la mort de Mario Biondo, marit de Raquel Sánchez Silva, ha generat la ira de la família del càmera italià de ‘Masterchef’. El seu cos cos va ser trobat el 30 de maig del 2013. Va aparèixer penjat a la sala d’estar de la seva casa de Madrid. A partir d’aquell moment, es va desencadenar una guerra entre la viuda i la família de Biondo, que des del principi ha mostrat les seves reticències sobre que es tractés d’un suïcidi, com van considerar l’atestat policial i les investigacions forenses, i parlen d’assassinat. «Em van enganyar, em van enganyar d’una manera dissimulada», assegura ara la mare de Biondo, Santina d’Alessandro, sobre la docusèrie. «No sé com serà el documental, ni ho puc imaginar, però estic segura que em farà molt mal i ningú té el dret de fer-ho». El cas de la mort del càmera italià està pendent que es reobri a Espanya.

La polèmica del documental es remunta a l’acord firmat el 2022 pels pares de Biondo, Santina d’Alessandro i Pippo Biondo, amb la productora especialitzada en pòdcast espanyola The Voice Village per a l’elaboració d’una docusèrie sobre el cas del seu fill. Mai van conèixer ni van entrar en contacte amb altres productores o entitats més enllà de The Voice Village (s’adjunta document acreditatiu, segons el despatx de lletrats que els representa, Vosseler Abogados). Santina i Pippo van arribar a ser entrevistats per personal que van creure que era d’aquesta productora, van revelar informació molt sensible i, fins i tot, van entregar documents (fins al moment confidencials) per a l’elaboració del documental.

No han vist el muntatge final

Poc després de ser entrevistats i quan la seva col·laboració ja havia finalitzat, Santina i Pippo van descobrir, segons Vosseler Abogados, que la producció del documental havia passat a ser feta per l’empresa Manguera Films, que té com un dels responsables directes Guillermo Gómez, exmànager de Raquel Sánchez Silva, viuda de Biondo. Segons el despatx d’advocats, ni ells ni la seva clienta, Santina d’Alessandro, han vist el muntatge final de la producció abans de la seva emissió, malgrat demanar-ho a l’emissor (Netflix). De la mateixa manera, tampoc han tingut coneixement de l’ús o destí que s’ha donat a la informació que es va facilitar en el seu moment, ni a les declaracions que van fer davant les càmeres.

Notícies relacionades

Per aquesta raó, els familiars de Biondo se senten «enganyats» i manipulats per la productora The Voice Village, que, segons ells, sense el seu coneixement, va cedir la producció del documental a Manguera Films. Tots dos entenen que Manguera Films sempre ha estat darrere de la producció de la docusèrie. Els advocats incideixen que els pares de Biondo «mai haurien col·laborat amb la docusèrie sobre la mort del seu fill si haguessin sabut qui hi havia darrere de la seva producció», i remarquen en un comunicat que, per poder accedir a la família i que aquesta cedís documentació i informació sensible, s’han utilitzat mètodes «poc ètics i malintencionats». «Creiem que no és correcte aprofitar-se del dolor que provoca la pitjor tragèdia que pot patir una família, la pèrdua d’un fill, per aconseguir impacte mediàtic», precisa.

Després de la seva estrena a Netflix, Vosseler Abogados a anunciat que analitzarà detalladament el contingut dels tres capítols dels quals consta la producció ‘Las últimas horas de Mario Biondo’ i estudiarà la possibilitat de plantejar les accions que consideri oportunes davant «la possible parcialitat», si n’hi hagués, en la producció.

Temes:

Successos