Cultura popular
Sant Jordi 2023 a l’Hospitalet: activitats i parades de llibres i roses
La rambla Just Oliveras serà l’enclavament en què pivotarà la Diada, que s’emmarca en la celebració de les Festes de Primavera de l’Hospitalet

La Diada de Sant Jordi a l’Hospitalet de Llobregat (Barcelonès) s’emmarca dins de les populars Festes de Primavera, que es desenvolupen del 20 al 23 d’abril. Des de l’Ajuntament de l’Hospitalet assenyalen que la jornada comptarà amb les tradicionals parades de llibres i flors que es desplegaran a la rambla de Just Oliveras.
Allà, els autors i autores de l’Hospitalet firmaran exemplars dels seus llibres a l’estand de Biblioteques durant tot el dia.
A més, a partir de les 11 h, se celebrarà la Trobada de Cavallers, Dracs i Princeses, amb diversos espectacles infantils als jardins de Can Sumarro.
Entretots
¿Ets veí de L'Hospitalet? Parla'ns de la teva ciutat
Publica a Entre Tots la teva experiència en primera persona vinculada a la gran ciutat catalana
Aquest mateix dia tindrà lloc la trobada de gegants, amb la plantada a la plaça de l’Ajuntament a partir de les 9.30 h i la cercavila fins al parc de la Remunta. La jornada oferirà altres activitats tradicionals com el ball de Sardanes a la plaça del Repartidor, a les 11.30 h, i la jornada castellera a partir de les 12.15 h a la plaça de l’Ajuntament.
Més tard, a la nit, aquesta mateixa plaça acollirà la Nit de foc, on els grups de diables de l’Hospitalet seran els encarregats de tancar els actes de les Festes de Primavera d’aquest any omplint els carrers d’espurnes de foc al compàs dels tambors.
La jornada culminarà amb l’esclat final i els focs artificials a partir de les 22.15 h a la plaça de l’Ajuntament.
- L’històric bar Diego diu adeu després de 40 anys a l’Hospitalet
- El 2% dels malalts mentals greus es neguen a ser atesos
- Cultura digital Els adolescents trenquen les regles de les xarxes socials i obliguen les plataformes a reformular-se
- Un mur d’afusellament a Montjuïc
- BCN compra per a pisos públics una finca que va ser ocupada
- Entrevista Paco Pérez, psicòleg infantojuvenil: «Veig nens de set anys que demanen als seus pares anar al psicòleg»
- El destí de la legislatura El Govern espanyol assumeix que les exigències dels socis fan gairebé impossibles els Pressupostos
- Cultura digital Els adolescents trenquen les regles de les xarxes socials i obliguen les plataformes a reformular-se
- De Castelldefels a Mataró La zona blava d’aparcament a l’agost és gratis a totes aquestes ciutats de l’àrea de Barcelona
- Relacions entre socis Els crítics d’ERC demanen a Junqueras que trenqui amb Illa pels incompliments en finançament