Atenció ciutadana

L'Ajuntament de Sant Boi únicament informarà amb cita prèvia

L'oficina d'atenció ciutadana calcula concertar més de 45.000 cites a l'any

 Oficina d’atenció ciutadana de l’Ajuntament de Sant Boi. 

 Oficina d’atenció ciutadana de l’Ajuntament de Sant Boi.  / AJUNTAMENT DE SANT BOI

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

A partir d'aquest mes de febrer, l'Oficina Municipal d'Atenció a les Persones (OMAP) de Sant Boi únicament funcionarà amb sistema de cita prèvia per evitar cues i fer guanyar temps a les persones usuàries, segons han informat fonts del consistori. L'Ajuntament calcula que, amb el nou sistema, l'OMAP atendrà més de 45.000 cites concertades en un any.

L'Ajuntament afirma que la prova pilot del sistema de cita prèvia realitzada a les tardes al llarg de l'any 2017 ha tingut resultats satisfactoris i molt bona valoració per part de la ciutadania. Per això, el sistema de cita prèvia s'amplia ara a tota la jornada. El compromís de l'Ajuntament és garantir la disponibilitat de cita durant les 48 hores següents al moment en què es demani.

Millores en la gestió

Aquesta millora se suma a altres canvis que l'OMAP està realitzant per oferir un millor servei als ciutadans i les ciutadanes de Sant Boi. Els més importants tenen a veure amb la introducció progressiva de nous models de gestió electrònica i la incorporació de nous tràmits electrònics.

Ara ja és possible, per exemple, descarregar o imprimir un volant d'empadronament a casa a través d'internet, gestionar una alta al padró, demanar una targeta d'aparcament per a la zona blava o sol·licitar o pagar una reserva d'estacionament.

Millores en l'espai

Recentment l'OMAP també ha fet alguns canvis en les seves dependències per millorar la qualitat de l'atenció. El punt d'informació s'ha traslladat a una zona més àmplia perquè la recepció dels usuaris sigui més amable i ordenada i a les taules d'atenció personalitzada s'han col·locat mampares per oferir més privacitat.

L'OMAP va rebre un total de 83.218 atencions el 2017 (60.372 presencials, 14.923 per telèfon i 7.923 per internet). La mitjana diària de persones ateses presencialment a les dependències de l'oficina va ser de 265 (180 a les taules d'atenció personalitzada i 85 al taulell d'informació).

Notícies relacionades

Les persones que vulguin demanar cita ho poden fer per internet o per telèfon (936 351 212).

Més notícies de Sant Boi