Transport i mobilitat
Comença a funcionar el tercer sortidor de gas natural comprimit a l’ecoàrea Can Calderon de Sant Boi
L’espai era inicialment un aparcament per a camions que ha anat incorporant altres serveis
L’ecoàrea de serveis Can Calderon de Sant Boi de Llobregat (Barcelonès) compta ja amb tres sortidors de gas natural comprimit (GNC). Aquest espai municipal, impulsat per donar resposta a les necessitats del sector transportista, «és l’únic de Sant Boi on s’ofereix aquest tipus de combustible i un dels punts amb més capacitat de servei de tot l’entorn», comenten des del consistori.
L’ecoàrea de Can Calderon comptava des del 2021 amb dos sortidors de GNC i aquest mes d’octubre s’ha posat en funcionament el tercer, tenint en compte la previsió de creixement en l’ús d’aquest tipus de combustible. «És un pas més en l’aposta municipal per l’ús d’energies alternatives més netes de cara a millorar la qualitat de l’aire i la salut de les persones», afegeixen des de l’Ajuntament de Sant Boi.
Com a combustible per al transport, el GNC és una «alternativa més sostenible que combustibles fòssils convencionals com la gasolina o el dièsel». Així, també l’ajuntament utilitza aquest tipus combustible, dins del procés d’«ambientalització» de la seva flota, a molts dels vehicles destinats a les tasques de neteja viària i recollida selectiva de residus.
L’ecoàrea compta amb una superfície de 16.200 m² on s’ofereixen de manera ininterrompuda (24 hores, 365 dies a l’any) serveis per al sector transportista. L’agrupació de les empreses municipals de Sant Boi, AEMAS, gestiona l’espai mitjançant l’empresa Claus.
A més dels tres sortidors de GNC, hi ha també punts de càrrega elèctrica ràpida i semiràpida, subministrament d’Adblue i gas liquat del petroli (GLP), rentat automàtic per a turismes, autocars i camions, gasolinera per a vehicles de gasoil i gasolina i un aparcament amb 150 places per a vehicles industrials.
Notícies relacionadesL’ecoàrea de serveis Can Calderon va ser inicialment un aparcament per a camions que, amb el pas dels temps, va anar incorporant altres serveis dirigits al sector transportista (com la gasolinera i el túnel de rentat).
Llegeix totes les notícies de Sant Boi a EL PERIÓDICO de Sant Boi
- Noves relacions afectives Parelles sèniors que viuen separades, el model LAT en auge: «Conservo la meva llibertat i no discuteixo pel comandament de la tele»
- Entre Vila-real i l’Hospitalet Cau un clan familiar que es va apropiar de 19 vehicles d’alta gamma d’un servei de subscripció conegut com ‘el netflix dels cotxes’
- L’estratègia comunitària Tusk crida al rearmament d’Europa i critica la política migratòria de la UE
- Sessió al Congrés La pujada de les pensions i l’ajuda al transport cauen al tombar-les Junts i PP
- Comerç La batuda en súpers 24 hores va detectar una vintena d’infraccions laborals
- Set mesos de la normativa Òmnium portarà a la Comissó Europea el seu informe sobre l’amnistia per assenyalar les «irregularitats» en la seva aplicació
- Pau Vallbé: «He defugit tot allò que fos l’èxit ràpid, m’he anat autoboicotejant per créixer a poc a poc»
- Crim a Sant Joan les Fonts La investigació de l’assassí de la dona de Girona, pendent dels psiquiatres
- Balanç anual El Prat es manté com a segon aeroport europeu en trànsit origen-destinació
- Negociacions Puigdemont pressiona el Govern central perquè presenti un nou decret de pensions: «L’aprovaríem avui mateix»