Niubó descarta reimplantar la sisena hora i defensa reduir ràtios

La consellera dEdudcació, Esther Niubó, en una entrevista amb lACN. /
La consellera d’Educació, Esther Niubó, ha plantejat reduir més les ràtios en els centres d’alta complexitat. En una entrevista amb l’agència ACN, va afirmar que cal "reforçar" i tractar "millor" els que tenen més necessitats. En aquest sentit, va assenyalar que han de poder tenir més dotacions i més suport, però va plantejar que "s’ha de notar també en les ràtios". Quant a la sisena hora, Niubó també va defensar que "mesures més quirúrgiques" allà on més es necessita i no la seva aplicació "lineal" permeten abordar millor les carències actuals. Més enllà d’això, va reconèixer la necessitat d’abordar el debat sobre la jornada escolar dels centres educatius, que actualment varia en funció de la titularitat i l’etapa (cinc hores a primària i sis en centres concertats i secundària). "La voluntat del departament és treballar en l’àmbit de l’equiparació de les condicions del conjunt de centres del Servei d’Educació de Catalunya" i va admetre que, en algun moment, s’haurà de parlar d’horaris.
Reforçar l’aprenentatge
Notícies relacionadesSobre aquest aspecte, una de les principals diferències entre els centres públics i els concertats és l’aplicació de la sisena hora en els segons. De fet, la seva reimplantació estava inclosa en el pacte d’investidura amb els Comuns, cosa que, va afirmar, les dues parts han rebaixat. De fet, el departament ha parat l’estudi sobre la recuperació de la sisena hora en l’educació pública.
Niubó va defensar que el que cal abordar és si aplicar la sisena hora de manera lineal en tot el sistema contribuiria a millorar la qualitat i l’equitat, i permetria reforçar l’aprenentatge dels alumnes amb més problemes. En aquest sentit, manté que el que es necessita són "mesures més quirúrgiques", com la recuperació dels menjadors escolars en centres de secundària d’alta i màxima complexitat.
- Televisió Rosa Romà, sobre la polèmica de ‘Bestial’, el nou programa de Bibiana Ballbè a TV3: «De vegades encertem amb els continguts audiovisuals i altres vegades, no»
- L’escola redescobreix prendre apunts per fixar l’atenció
- Clàssic del cinema mut ‘El fantasma de l’òpera’, amb nova partitura i en viu
-
Ofert per
- Israel assalta la flotilla i deté els activistes en aigües internacionals
- Manifestació Centenars de persones es manifesten a Barcelona en defensa de la Flotilla
- Mesures contra la massacre de Gaza Junts votarà a favor del decret d'embargament d'armes a Israel, però la seva aprovació continua a l'aire
- ENTREVISTA Carlos Pascual Alfaro, jutge: «sorprèn que hi hagi noies que accepten el control en el vestir sense violència extrema ni dependència econòmica»
- Psicologia El truc infal·lible de Rafael Santandreu, psicòleg, per deixar d'arribar sempre tard: "Ara sóc una persona més relaxada i feliç"
- Vaga a secundària Els estudiants omplen els carrers de Barcelona per Gaza: "No suportem veure més nens morts al mòbil"