Niubó descarta reimplantar la sisena hora i defensa reduir ràtios

La consellera dEdudcació, Esther Niubó, en una entrevista amb lACN. /
La consellera d’Educació, Esther Niubó, ha plantejat reduir més les ràtios en els centres d’alta complexitat. En una entrevista amb l’agència ACN, va afirmar que cal "reforçar" i tractar "millor" els que tenen més necessitats. En aquest sentit, va assenyalar que han de poder tenir més dotacions i més suport, però va plantejar que "s’ha de notar també en les ràtios". Quant a la sisena hora, Niubó també va defensar que "mesures més quirúrgiques" allà on més es necessita i no la seva aplicació "lineal" permeten abordar millor les carències actuals. Més enllà d’això, va reconèixer la necessitat d’abordar el debat sobre la jornada escolar dels centres educatius, que actualment varia en funció de la titularitat i l’etapa (cinc hores a primària i sis en centres concertats i secundària). "La voluntat del departament és treballar en l’àmbit de l’equiparació de les condicions del conjunt de centres del Servei d’Educació de Catalunya" i va admetre que, en algun moment, s’haurà de parlar d’horaris.
Reforçar l’aprenentatge
Notícies relacionadesSobre aquest aspecte, una de les principals diferències entre els centres públics i els concertats és l’aplicació de la sisena hora en els segons. De fet, la seva reimplantació estava inclosa en el pacte d’investidura amb els Comuns, cosa que, va afirmar, les dues parts han rebaixat. De fet, el departament ha parat l’estudi sobre la recuperació de la sisena hora en l’educació pública.
Niubó va defensar que el que cal abordar és si aplicar la sisena hora de manera lineal en tot el sistema contribuiria a millorar la qualitat i l’equitat, i permetria reforçar l’aprenentatge dels alumnes amb més problemes. En aquest sentit, manté que el que es necessita són "mesures més quirúrgiques", com la recuperació dels menjadors escolars en centres de secundària d’alta i màxima complexitat.
- Espai cultural L’Ateneu Barcelonès atrau ‘expats’ àvids de llengua i cultura catalana
- Històries de LEs Glòries (I) Quan les Glòries van poder ser Sant Jaume
- La realitat imita l’art El petit poble de Lleida on Picasso va superar el seu bloqueig artístic
- La demanda d’habitatge gira cap a les llars unipersonals
- Reglament de trànsit El canvi de normativa sobre llums d’alerta genera un mercat fraudulent
- Niubó descarta reimplantar la sisena hora i defensa reduir ràtios
- Les 57 rutes intercontinentals del Prat fan preveure un any de rècord
- Consum culpa de l’augment del joc ‘online’ la recuperació dels incentius
- L’onada de calor deixa màximes de 42 graus a la província d’Ourense
- El Vaticà mira "amb lupa" Hijas del Amor Misericordioso