Niubó descarta reimplantar la sisena hora i defensa reduir ràtios

La consellera dEdudcació, Esther Niubó, en una entrevista amb lACN.

La consellera dEdudcació, Esther Niubó, en una entrevista amb lACN. / María Belmez / Quim Vallès / Jordi Borràs

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La consellera d’Educació, Esther Niubó, ha plantejat reduir més les ràtios en els centres d’alta complexitat. En una entrevista amb l’agència ACN, va afirmar que cal "reforçar" i tractar "millor" els que tenen més necessitats. En aquest sentit, va assenyalar que han de poder tenir més dotacions i més suport, però va plantejar que "s’ha de notar també en les ràtios". Quant a la sisena hora, Niubó també va defensar que "mesures més quirúrgiques" allà on més es necessita i no la seva aplicació "lineal" permeten abordar millor les carències actuals. Més enllà d’això, va reconèixer la necessitat d’abordar el debat sobre la jornada escolar dels centres educatius, que actualment varia en funció de la titularitat i l’etapa (cinc hores a primària i sis en centres concertats i secundària). "La voluntat del departament és treballar en l’àmbit de l’equiparació de les condicions del conjunt de centres del Servei d’Educació de Catalunya" i va admetre que, en algun moment, s’haurà de parlar d’horaris.

Reforçar l’aprenentatge

Notícies relacionades

Sobre aquest aspecte, una de les principals diferències entre els centres públics i els concertats és l’aplicació de la sisena hora en els segons. De fet, la seva reimplantació estava inclosa en el pacte d’investidura amb els Comuns, cosa que, va afirmar, les dues parts han rebaixat. De fet, el departament ha parat l’estudi sobre la recuperació de la sisena hora en l’educació pública.

Niubó va defensar que el que cal abordar és si aplicar la sisena hora de manera lineal en tot el sistema contribuiria a millorar la qualitat i l’equitat, i permetria reforçar l’aprenentatge dels alumnes amb més problemes. En aquest sentit, manté que el que es necessita són "mesures més quirúrgiques", com la recuperació dels menjadors escolars en centres de secundària d’alta i màxima complexitat.