Tendències
Els psicòlegs adverteixen que la salut mental ja no és tabú: està més normalitzada entre els joves
Amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental, la psicòloga insta a demanar ajuda a aquelles persones que la necessiten

La professora de l’àrea de Psicologia de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut d’UIC Barcelona, Claudia López Madrigal, assegura que la salut mental ja no és un tema tabú entre els més joves, els quals «han normalitzat anar al psicòleg» o «parlar emocionalment del que els passa».
Amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental, que se celebra aquest dimarts 10 d’octubre, López insisteix que per a aquest col·lectiu és més fàcil «parlar del que els passa» que en el cas de la gent de més edat perquè parteixen d’unes «condicions històriques i socials diferents».
La psicòloga apunta que, tot i que en els últims anys s’ha produït un avenç en l’atenció a la salut mental tant en institucions públiques com privades, «aquests no són suficients i queda molt per fer a nivell individual, social i institucional».
En un moment en què les xifres de trastorns mentals són «cada vegada pitjors», la professora d’UIC Barcelona recalca la importància de demanar ajuda en cas de sentir-se malament, a cultivar les relacions pròximes i seguir una rutina saludable d’alimentació i exercici físic.
Tot i que considera que seria «reduccionista» culpar les xarxes socials dels problemes de salut mental, ha recomanat «establir horaris per a l’ús de pantalles» i així col·laborar a tenir un bon horari del son.
«S’hauria de desconnectar del mòbil com a mínim una hora abans d’anar a dormir, evitar que sigui el primer que un veu al despertar-se i configurar-lo perquè no molesti quan s’està estudiant o convivint amb amics», conclou.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe