Va arribar a l’octubre des de Cancún
Operat de nou amb èxit el nen Óliver, al qual s’ha extirpat la resta del tumor cerebral
El menor, tractat a Sant Joan de Déu, es troba bé i en uns dies començarà un tractament de prontoteràpia

L’Óliver, el nen de dos anys i mig amb un tumor cerebral que va viatjar l’octubre a Barcelona per ser tractat d’un tumor cerebral a l’Hospital Sant Joan de Déu (Esplugues de Llobregat) ha tornat a ser intervingut amb èxit aquest dilluns. Els metges li han extirpat el que quedava del tumor, ja que la primera vegada van aconseguir extirpar-li’n més del 90%, però no tot.
Després d’una operació que ha durat cinc hores, el nen es troba bé, segons fonts de l’hospital. «Se li ha extirpat el que quedava del tumor i d’aquí a uns dies anirà a prontoteràpia, que és radioteràpia amb protons», certifiquen aquestes mateixes fonts.
Després de la primera cirurgia a l’octubre, el nen va ser després intervingut per tractar-li la hidrocefàlia (acumulació de líquid a les cavitats del cervell) que patia. Des d’aleshores, l’Oliver ha estat rebent quimioteràpia i el tumor no ha crescut, segons fonts de Sant Joan de Déu. L’Óliver és un dels mil casos de càncer infantil que es diagnostiquen anualment a Espanya.
Des de Cancún
L’Óliver va arribar el dimecres 26 d’octubre a Barcelona en un avió medicalitzat des de Cancún (Mèxic), on viu amb els seus pares. La família és d’origen malaguenya. Després de diversos ajornaments, el vol, que ha costat prop de 200.000 euros i que va pagar un empresari espanyol que prefereix mantenir l’anonimat, va aterrar a Barcelona al migdia. A l’avió medicalitzat només va viatjar el malalt i un acompanyant, en aquest cas la mare de l’Óliver.
Els pares de l’Óliver el van portar per primera vegada a l’hospital, a Cancún, el 13 d’octubre al notar que li costava caminar, que estava apàtic i feble i que havia perdut la gana. Allà li van fer diverses proves diagnòstiques que van concloure que l’Óliver tenia un tumor cerebral a la fossa posterior i també hidrocefàlia, és a dir, acumulació d’una quantitat excessiva de líquid cefalorraquidi al cervell.
L’hospital mexicà on estava ingressat l’Óliver no s’atrevia a extirpar-li el tumor i li donava «entre quinze dies i un mes d’esperança de vida». Al conèixer el seu cas, l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona es va posar en contacte amb la família i es va oferir a valorar l’Óliver i a fer l’operació.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- El CNI combat a Àfrica les màfies de la immigració irregular
- Comerç El mercat de l’Abaceria tornarà a obrir l’estiu vinent
- El líder del PSOE treu pit "Som el tercer govern més longeu de la UE"
- Cimera bilateral a la Moncloa Sánchez busca llimar les reticències d’Alemanya al català a la UE
- Negociació en marxa Hisenda s’obre a acceptar davant d’ERC el traspàs "progressiu" de l’IRPF
- Acte de la Diada Illa defensa a Madrid la immersió lingüística davant els extremismes
- Querella del PSOE El Suprem nega delicte d’odi a Abascal per proposar penjar Sánchez