FUTBOL | actualitat blaugrana

El Camp Nou es posa a prova

El Barça estrenarà el nou estadi el 7 de novembre amb un entrenament a porta oberta per a 23.000 espectadors, que pagaran entre 5 i 10 euros. El club espera aconseguir la llicència per a 45.000 persones a partir del 12 de novembre.

Es provaran els accessos, la megafonia i el sistema d’il·luminació

El Camp Nou es posa a prova
3
Es llegeix en minuts
Begoña González

Més de dos anys després de jugar l’últim partit a casa i veure’s obligat a traslladar la seu a Montjuïc per les obres del que ha sigut el seu temple en els últims anys, el FC Barcelona comença a entreveure el final de l’èxode. Divendres que ve, 7 de novembre, el primer equip masculí del club blaugrana estrenarà parcialment l’Spotify Camp Nou amb un entrenament a porta oberta, segons va confirmar el club en un comunicat fet públic ahir.

Una vegada aconseguida, després de múltiples desacords amb l’Ajuntament de Barcelona, la primera llicència d’ocupació (1A) el 17 d’octubre, el club reobrirà progressivament les portes del camp a l’afició. A aquest primer entrenament hi podran accedir tan sols 23.000 espectadors, que s’hauran de repartir entre les zones de tribuna i gol sud, les úniques que hi ha habilitades amb els permisos corresponents a la fase de reobertura actual.

La tornada de lliga

I és que, malgrat que la certificació obtinguda a l’octubre ja ho permetia, el club va optar per no disputar encara cap partit oficial al nou estadi fins a aconseguir el següent nivell de permisos. Al·ludint motius de rendibilitat econòmica, el club s’estima més esperar a fer el següent pas per obtenir la llicència 1B, amb la qual li permetran assumir el doble de capacitat a les grades, amb un aforament de fins a 45.000 localitats, ja que també s’habilitarà l’ocupació de la zona lateral. Segons fonts del club, l’aprovació de la segona fase dels permisos s’espera que arribarà a temps a partir del 12 de novembre, de manera que, presumiblement, si el calendari compleix les dates previstes, el primer partit que es jugaria al nou Spotify Camp Nou podria ser l’encreuament de lliga contra l’Athletic del 22 de novembre.

En cas de no ser així, una altra data que s’ha posat sobre la taula per a la tornada oficial del Barça a casa és la de la setmana següent, en què el 29 de novembre els jugadors blaugranes rebran a casa l’Alabès coincidint amb el 126è aniversari del club. Tot i així, la fase 1B necessària per procedir a aquest segon estadi de la reobertura depèn del fet que el club compleixi les exigències de l’Ajuntament i dels cossos de seguretat. El club diu que va trametre tota la documentació necessària i que va passar les inspeccions pertinents quan tocava.

En aquest context, i segons assenyala l’entitat en el comunicat, aquest primer entrenament obert servirà com a «prova tècnica i operativa per comprovar el correcte funcionament dels sistemes, accessos i diversos aspectes de la instal·lació». D’aquesta manera, divendres que ve, es posaran a prova els sistemes d’accés, la megafonia o la il·luminació de l’estadi. La consecució d’aquests sistemes, d’altra banda, va ser crucial per obtenir la primera llicència d’ocupació.

Tot i això, i malgrat que l’experiència de l’usuari encara pot quedar una mica compromesa per aquestes proves, l’accés serà de pagament. El club va confirmar que les entrades per a aquesta estrena costaran cinc euros als socis i 10 euros al públic general, i que tota la recaptació es destinarà íntegrament al projecte Polseres Blaugranes, impulsat per la Fundació del Barça.

Prevenda per als socis

Des d’ahir i fins aquest diumenge, la venda serà exclusiva per als socis del club, que podran adquirir una única entrada per clau de soci i sense possibilitat d’acompanyant fins que, una vegada s’hagi acabat aquest període de 48 hores, la venda també s’obri al públic en general.

Notícies relacionades

La iniciativa solidària a què es destinaran aquests fons té l’objectiu de millorar el benestar emocional dels nens i adolescents hospitalitzats, i també el dels seus familiars, i alhora impulsar la investigació de teràpies innovadores que contribueixin a millorar l’evolució de les malalties.

El club va voler celebrar la tornada al Spotify Camp Nou enviant un missatge a l’afició a través de les seves xarxes socials, en les quals l’anunci es va viralitzar de seguida. «L’equip està il·lusionat per tornar a rebre els aficionats del Barça a la seva nova llar i compartir aquest primer retrobament a l’Spotify Camp Nou», assenyalava el comunicat que va emetre el FC Barcelona.