Es recupera a l’uci pediàtrica
Sant Joan de Déu aconsegueix extirpar més del 90% del tumor cerebral del nen Oliver
«Tot ha sortit bé», segons el pare i l’operació, en què han intervingut 15 professionals, ha durat més de 10 hores

El petit pacient de càncer infantil Oliver, de dos anys i mig, ha sigut intervingut quirúrgicament per segona vegada aquest dimecres. L’Hospital de Sant Joan de Déu (Esplugues de Llobregat), on va aterrar la setmana després de volar des de Cancún (Mèxic), on viu amb els seus pares (malaguenys), ha aconseguit extirpar-li més del 90% del tumor molt agressiu del tronc cerebral que té, segons un comunicat del centre sanitari aquesta tarda. La intervenció s’ha desenvolupat «segons estava previst».
«Tot ha sortit bé, hem d’esperar aquests dies, que són els més decisius», ha dit el pare del nen, Alejandro Romero, aquesta tarda als mitjans de comunicació després d’«un dia molt llarg». Emocionat i sense poder reprimir les llàgrimes, el pare ha dit que té «un munt de ganes» que el nen surti de l’uci i vagi a l’habitació. L’Oliver va ser intervingut per primer cop divendres passat per tractar-li la hidrocefàlia que patia.
L’operació ha començat a les 8 del matí i ha durat 10 hores. Ha comptat amb la participació d’un equip de 15 professionals. El pacient, segons l’hospital, ja es «recupera a l’uci pediàtrica» de Sant Joan de Déu, on s’estarà durant uns dies. A continuació, passarà a planta per seguir amb la seva recuperació postquirúrgica. «De seguida començarà l’estudi molecular del tumor i els seus resultats permetran dissenyar el tractament oncològic més adequat», ha dit l’hospital en un comunicat. En els pròxims dies, i previ acord amb els pares del menor, el centre mèdic informarà sobre l’evolució del pacient i el resultat de l’estudi molecular. El pare ha penjat aquest dimecres, mentre tenia lloc l’operació, un vídeo a Instagram amb imatges del nen.
Desplaçament
El pacient va viatjar a Barcelona dimecres passat després que els metges de Cancún li diguessin que el tumor no era tractable i no donessin esperances a la família. Els pares van consultar amb diferents especialistes, que els van recomanar trucar a Sant Joan de Déu, i l’hospital català va acceptar tractar el menor. Un empresari anònim va pagar l’avió medicalitzat que el nen necessitava per poder volar a Barcelona. Va costar 200.000 euros.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Universitat Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Alejandro Valverde: "Pogacar és el candidat a la victòria, però no ho tindrà fàcil amb Vingegaard"
- Despullar un sant
- ¿Violència gratuïta o esport noble?
- Scariolo anuncia que deixa la selecció després de l’Eurobasket i posarà rumb al Reial Madrid