Centres d’atenció primària
Salut redueix la burocràcia dels metges per prescriure medicaments
Amplia d’un a dos anys la vigència de la validació de bolquers per a adults i fàrmacs de prescripció llarga

El Servei Català de la Salut (CatSalut) ha simplificat el procediment que porten a terme els metges per validar la continuïtat d’ús de productes sanitaris i d’alguns medicaments dels seus pacients, cosa que alleujarà la càrrega burocràtica dels facultatius de l’atenció primària.
Una de les demandes històriques dels metges de primària és reduir alguna tasques burocràtiques en la prescripció de medicaments, per poder dedicar més esforços a visitar, diagnosticar i tractar els pacients.
Una d’aquestes càrregues burocràtiques és la validació cada any de productes sanitaris i d’alguns medicaments, un acte pel qual el metge certifica que la prescripció d’aquests és vigent i així el pacient els pot continuar adquirint a la farmàcia.
És el cas de la prescripció de productes sanitaris com els bolquers per a adults o de determinats fàrmacs per a la demència, antitrombòtics, antipsicòtics o immunosupressors.
Segons han avançat a Efe fonts de la Salut, el CatSalut ha ampliat d’un a dos anys la vigència de la validació, de manera que, si les prescripcions es van renovant sense canvis en aquest període, no és necessari tornar a validar-los.
És una mesura que ja s’ha començat a aplicar i, en la primera setmana, ha evitat el 44,1% d’aquests procediments.
La nova instrucció també incorporarà, a partir de l’octubre, les infermeres al col·lectiu de professionals validadors actuals (metges i farmacèutics), un pas lògic ja que els qui acaben prescrivint els bolquers són, majoritàriament, les professionals d’infermeria.
A més, els medicaments amb registres específics no requeriran validació si estan correctament autoritzats, cosa que estalvia un 93% de validacions mensuals en aquest tipus de fàrmacs.
Salut estima que tots aquests canvis reduiran en un 30% les validacions per part dels professionals de la sanitat: unes 51.700 al mes i 625.000 a l’any.
Notícies relacionadesAquestes accions segueixen la línia d’altres ja en vigor per reduir la càrrega burocràtica dels metges de primària.
La més destacada, que es va començar a aplicar el maig passat, és la gestió de les baixes per ingrés hospitalari des d’aquests mateixos centres, fet que estalviarà prop de 300.000 visites anuals als CAP només per demanar el paper d’incapacitat temporal.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern