Nova soca
Catalunya detecta nou casos de la variant delta plus
La Conselleria de Salut de la Generalitat ha detectat entre els mesos de setembre i octubre nou casos de la variant delta plus, segons ha informat aquest dilluns en roda de premsa la secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas.
«És un nombre petit, molt petit», ha indicat Cabezas, que, no obstant, ha remarcat la necessitat de monitoritzar aquesta nova soca, que segons les primeres dades és un 10% més transmissible que la variant delta, tot i que els símptomes i la gravetat són semblants.
Cabezas ha remarcat que aquests nou casos detectats –quatre més dels que va anunciar dissabte passat el conseller de Salut, Josep Maria Argimon– no han aparegut en els últims dies, sinó després de les anàlisis i revisions de pacients dels dos últims mesos.
Notícies relacionades«És una variant que, a part de les mutacions de la variant delta, té dues altres mutacions que estan a la zona on el virus s’uneix a la cèl·lula», ha indicat Cabezas, que ha remarcat la importància de controlar la seva evolució.
Respecte a això, ha indicat que és una variant existent des del juny i que s’ha propagat «a poc a poc», i ha apuntat que al Regne Unit la incidència oscil·la entre el 6% i el 10%.
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- La pluja torrencial provoca riuades en diversos municipis
- Història naval De Barcelona a Cuba en vaixell noucentista
- Acte polític a Màlaga Pedro Sánchez expressa el seu «orgull» per les protestes propalestines a la Vuelta a Espanya
- Míting a Castella-la Manxa Feijóo promet als empresaris del camp menys burocràcia i impostos
- Opinió Xarxes socials i salut mental juvenil: entre la visibilització i la banalització
- Futbol / La crònica El Barcelona enlluerna el València en una capsa de sabates
- La contracrònica Suplents que no ho són
- A BALAÍDOS Un penal en el temps afegit frustra la primera victòria del Girona
- Cop franc Que bé, que t’has quedat