Crisi sanitària, econòmica i social
Argimon demana «donar aire» al comerç malgrat el fre en la baixada del virus
El Govern debatrà aquest dimecres sobre si prolonga o no les actuals restriccions
El secretari de Salut Pública creu que el canvi de tendència es deu a la variant britànica
La Conselleria estima que la vacuna contra la Covid evita unes 650 morts al mes en geriàtrics

El secretari de Salut Pública de Catalunya, Josep Maria Argimon, ha advocat aquest dimarts per «donar aire» als sectors més perjudicats per les restriccions, com el comerç (tancat a tot el territori durant els caps de setmana, amb els centres comercials tancats els set dies de la setmana) i la restauració.
Preguntat per la possible relaxació de mesures en una roda de premsa sobre el procés de vacunació,Argimon ha explicat que el Govern començarà demà les «converses», tot i que ha deixat clar que ell advoca per suavitzar les mesures malgrat el canvi de tendència del coronavirus a Catalunya, on la velocitat de transmissió (o Rt) ja frega l’1. «Hem de donar aire a qui no té aire», ha opinat l’epidemiòleg.
«Fa uns dies que estem estancats; baixem, però molt a poc a poc», ha reconegut Argimon. Una possible explicació a aquest fre en la baixada del virus podria ser la variant britànica del coronavirus, que és més contagiosa que la de Wuhan i que ja és present en prop del 40% dels casos positius. «No crec que les eleccions del 14-F hi hagin tingut res a veure», ha puntualitzat.
Junt amb Argimon, la subdirectora de Promoció de la Salut, Carmen Cabezas, ha informat que la setmana vinent la conselleria anunciarà que començarà a vacunar la població d’entre 45 i 55 anys. «Són moltes persones, així que farem una estratègia selectiva», ha dit Cabezas. Començaran a vacunar-se quan acabi la immunització del personal essencial. Catalunya ja ha acabat de vacunar persones grans en residències i sanitaris, i ara està «immersa» en els grans dependents de més de 80 anys.
Segons dades de Salut, la vacuna contra la Covid-19 evita «entre 600 i 650» morts al mes als geriàtrics. Des de l’inici de la vacunació el 27 de desembre, Catalunya ha posat 505.429 vacunes: 321.266 primeres dosis i 184.161 segones.
- METEOROLOGIA La pols africana es resisteix a abandonar Barcelona
- Polèmica La infanta Cristina col·labora amb una associació que demana un accés universal a les vacunes
- A Catalunya El primer concert massiu sense distància se celebrarà al Sant Jordi el 27 de març
- Polèmica declaració L’alcalde socialista de Càceres: les bateries de la fàbrica de Martorell no es nodriran de liti extremeny
- Crisi sanitària Espanya abandona el nivell d’alt risc d’expansió de la Covid
- 70è ANIVERSARI El Rei lloa l’«esperit audaç i emprenedor» de Catalunya en la visita a Seat
- El Rei i Sánchez visiten la Seat a Martorell | Última hora en directe
- Polèmica declaració L’alcalde socialista de Càceres: les bateries de la fàbrica de Martorell no es nodriran de liti extremeny
- La pregunta d’‘Aquí, amb Josep Cuní’ i EL PERIÓDICO ¿Subscriu la queixa dels empresaris en l’acte de dijous?
- Informe a la fiscalia La Policia atribueix un delicte d’odi a la jove falangista que va denigrar els jueus