La UE aprova que les vacunes i les proves de coronavirus puguin estar exemptes d’IVA
La normativa té un caràcter temporal ja que només estarà en vigor fins al 31 de desembre del 2022
zentauroepp56017423 fotodeldia fraga huesca 28 11 2020 una operaria de la 201129105118 /
Els governs de la Unió Europea han aprovat aquest dilluns una modificació de les normes comunes sobre l’IVA perquè lavenda de vacunes i proves de la Covid-19 puguin estarexemptes del pagamentd’aquest gravamen fins al31 de desembre del 2022.
Fins ara, els Estats membres podien aplicar unIVA reduïta la venda de vacunes, però no un tipus zero. Les proves de la Covid-19, per la seva part, no es podien beneficiar ni tan sols d’un tipus reduït d’aquest impost.
Els socis europeus han aprovat la proposta legislativa que laComissió Europeava posar a sobre de la seva taula a finals d’octubre dins d’una estratègia més àmplia per combatre amb més eficàcia lapandèmia de coronavirus.
Modificació de caràcter temporal
Els Estats membres podran a partir d’ara aplicar un tipus zero o reduït de l’IVA tant a les vacunes com als kits de proves per detectar la Covid-19. Es tracta d’una modificació a les normes d’aquest impost però ambcaràcter temporal, ja que estarà en vigor fins al 31 de desembre del 2022.
En qualsevol cas, aquesta possibilitat cobrirà únicament lesvacunes que hagin sigut autoritzadesper la Comissió Europea o per un Estat membre de forma individual i les proves de diagnòstic que compleixin amb els estàndards de la legislació comunitària.
Els 27 països de la Unió Europea
El comissari d’Economia,Paolo Gentiloni, ha celebrat que els vint-i-set països que formen la UE hagin adoptat la proposta de l’Executiu comunitari, que permetrà que vacunes i test siguin adquirides «lliures d’IVA» a tota la UE. «El desplegament exitós de les vacunes és vital perquè Europa surti de l’ombra de la pandèmia, serà la prioritat número u en els pròxims mesos», ha remarcat el comissari italià, responsable també de la cartera de Fiscalitat a Brussel·les.
- ciclisme El Tour, sense el paradís cicloturista de Collserola per la pesta porcina
- Golf Homenatge a Ballesteros al Real Club de Golf el Prat
- Barcelona, protagonista Hines inaugura hotel al costat de Sant Joan de Déu
- LA PLANIFICACIÓ BLANC-I-BLAva L’Espanyol aposta per Monchi si segueix a Primera
- La ronda italiana El Giro comença avui a Bulgària amb Vingegaard com a únic favorit
