A L'HOSPITAL TRUETA
Extirpat amb èxit un tumor de pàncrees en una operació pionera a Espanya
La qualitat de vida del pacient, que evoluciona de forma excel·lent, és normal i sense cap tipus de restricció alimentària
Reunió de treball de l’equip multidisciplinari de l’Hospital Universitari Dr. Josep Trueta, avaluant i proposant un tractament després d’extirpar amb èxit un tumor de pàncrees, pioners a Espanya. /
Un equip multidisciplinari de l'hospital Trueta de Girona ha extirpat un tumor de pàncrees que envaïa les artèries hepàtica, esplènica i gàstrica, les que porten la sang al fetge, melsa i estómac, en una operació pionera a Espanya, segons informa l'Institut Català de Salut de Girona.
El pacient havia sigut intervingut en un altre centre anteriorment, però no se li va poder extreure el tumor precisament perquè envaïa aquestes artèries.
L'estratègia dels responsables del Trueta, que va culminar el 15 de juny, va arrencar el novembre del passat any amb sis cicles de quimioteràpia d'inducció seguits de sis setmanes de químio-radioteràpia per disminuir el diàmetre del tumor i fer baixar els marcadors.
A continuació, ja al mes d'abril, es va tapar el tronc celíac mitjançant una embòlia de l'artèria hepàtica i gàstrica per produir una hipertròfia de la circulació d'aquests dos òrgans i provocar que, a curt termini, la sang hi arribés a través d'altres vies.
Aquesta actuació es va realitzar per radiologia vascular a través d'un procediment mínimament invasiu i tota la intervenció va durar unes cinc hores.
L'operació va consistir a extirpar la meitat del pàncrees juntament amb el tronc celíac, així com la melsa, la glàndula suprarenal i els ganglis de tota la zona.
L'evolució del pacient és excel·lent i va ser donat d'alta hospitalària als cinc dies de la intervenció, ja que no hi va haver complicacions i la seva qualitat de vida és normal sense cap tipus de restricció alimentària.
Notícies relacionadesFins ara, mai s'havia realitzat una operació d'aquest tipus a Espanya i la clau del tractament, segons els responsables de l'Institut Català de Salut, ha sigut la coordinació dels diferents especialistes que han participat en tot el procés.
Aquest nou procediment permetrà tractar més pacients amb càncer de pàncrees, millorar la seva supervivència i disminuir les recidives postoperatòries en aquest tipus de malaltia.
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Tribunals Multa milionària a Espanya per incomplir la normativa europea de conciliació familiar i laboral
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia