TRUCADES SANITÀRIES
El telèfon 061 CatSalut Respon rep més d'1,7 milions d'alertes en el seu primer any
El 45% s'han resolt per telèfon i el 55% han requerit mobilització mèdica
El telèfon sanitari de Catalunya 061 CatSalut Respon ha rebut un total de 1.776.664 alertes en el seu primer any de funcionament, cosa que suposa una mitjana de 4.868 al dia, segons han revelat aquest dilluns en roda de premsa el director del Servei Català de la Salut(CatSalut), Josep Maria Padrosa, i el director del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), Francesc Bonet.
El 061 CatSalut Respon, antigament conegut com a Sanitat Respon, respon les 24 hores del dia a totes les trucades sanitàries que no són relatives a emergències, que es gestionen a través del 112, i ofereix atenció no presencial als pacients crònics.
Bonet ha concretat que el 45% de les alertes rebudes s'ha resolt telefònicament --el canal més utilitzat per accedir a aquest servei--, i el 55% restant ha requerit la mobilització d'un metge al domicili, d'una ambulància del SEM o d'un helicòpter medicalitzat.
A més de per als usuaris, el servei també s'ha convertit en un referent per als professionals de la salut: ofereix un servei de traducció instantani amb més de 100 idiomes i dialectes, i actualitza la informació de campanyes sanitàries, "una cosa molt útil per resoldre dubtes dels sanitaris", ha dit Bonet.
El telèfon està coordinat amb la història clínica compartida dels pacients, cosa que permet connectar amb hospitals i centres d'atenció primària (CAP) per oferir una atenció continuada i actualitzada amb totes les dades dels usuaris.
A més, ofereix atenció de forma proactiva: els més de 200 professionals que treballen en el 061 CatSalut Respon truquen als pacients que han patit un infart per fer seguiment, controlen els pacients fràgils, tornen a trucar als usuaris que han utilitzat el servei per garantir que han rebut una correcta atenció i acompanyen els pacients crònics.
El telèfon també està coordinat amb el sistema de teleassistència mèdica per a discapacitats, tenint en compte que entre el 15% i el 20% de les alertes són de tipus sanitari: "Quan aquest perfil d'usuari requereix atenció mèdica, els serveis socials ens deriven la trucada a nosaltres", ha dit Bonet.
Nova aplicació
Notícies relacionadesCoincidint amb la celebració del primer aniversari del 061 CatSalut Respon, els responsables han creat una aplicació gratuïta per a dispositius mòbils com a nova forma d'accés al servei.
La nova 'app' facilita la geopolocalització de la persona que truca, ubica els centres i equipaments sanitaris en un mapa, ofereix consells i avisos sanitaris i informa dels drets i deures dels pacients, sempre "sota la premissa de la protecció de dades", ha concretat Padrosa.
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- El 62% d’espanyols reclamen eleccions, entre ells un 40% de votants del PSOE
- Successos Mor un turista francès durant el seu comiat de solter a Sils
- La intrahistòria d’un canvi d’actitud Lamine sedueix Nico Williams
- FUTBOL La intrahistòria d’amor del Barça per Nico Williams: de la seva lleialtat amb l’Athletic al seu enamorament sobtat amb Lamine
- Bon Preu construirà un centre logístic a Parets del Vallès
- El repte d’atraure talent jove marca l’obertura del SIL
- BCN acull el primer Fòrum per a la Pau i la Seguretat a Europa
- Javier Escribano: "Estem explorant inversions industrials a Catalunya"
- L’FMI obriràla seva primera seu d’Espanya a València