Anar al contingut

Comerç

Sabadell treballa per consolidar una oferta comercial competitiva i diversificada

Un pla estratègic definirà zones prioritàries d'actuació i les actuacions a cada districte

El Periódico

Sabadell treballa per consolidar una oferta comercial competitiva i diversificada

L’Ajuntament de Sabadell, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, ​​està treballant en l’elaboració d’un Pla Estratègic de Comerç amb l’objectiu d’assumir els “nous reptes que li planteja una realitat complexa i en contínua transformació, valorant les activitats comercials com activitats econòmiques de primer ordre”, expliquen des del consistori.

La iniciativa estableix línies estratègiques per dissenyar un “nou model comercial a la ciutat, entès com a font de riquesa i de creació de llocs de treball, que garanteixi els drets del consumidor i projecti la imatge de Sabadell”, afegeixen. Per tirar endavant aquest pla, l’Ajuntament ha treballat prèviament al llarg de tot el mandat amb el recolzament de la Diputació de Barcelona, “​​amb la qual s’han dut a terme diferents estudis i treballs d’anàlisi que han permès fer una radiografia actual de l’àmbit comercial, tant a la ciutat com a la comarca, per definir objectius, prioritats i estratègies”.

La tinenta d’alcalde de Promoció de la Ciutat i regidora de Comerç, Marisol Martínez, ha explicat les línies estratègiques i els objectius marcats en matèria de comerç i ha assenyalat: “Aquest mandat hem treballat per consolidar una oferta comercial competitiva i diversificada, per dinamitzar el comerç urbà, promoure la interacció entre comerç i ciutat, així com el consum responsable i els drets i deures de qui consumeix. A més, hem avançant cap a una xarxa comercial innovadora, moderna i sostenible”.

Ocupació, riquesa i cohesió

Martínez ha afegit: “Ara volem definir una estratègia per a zones prioritàries d’actuació urbanística per fer una regeneració, ja que el comerç genera ocupació i riquesa, cohesiona i contribueix a la promoció de la ciutat”.

En aquest context, es pretén impulsar alguns dels actius urbanístics i comercials de caràcter singular; per fer propostes de millora urbanística dels carrers comercials o per revisar els usos comercials amb l’establiment d’una ordenació unificada per a tots els districtes, respectant les particularitats singulars de cadascun.

El disseny d’aquest pla estratègic està cofinançat per la Diputació de Barcelona i es preveu que estigui acabat el mes de maig. En paraules del delegat de Comerç de la Diputació de Barcelona, ​​Isaac Albert, “el comerç no és només un element de promoció econòmica d’una ciutat, sinó també un actor clau en la cohesió social i equilibri territorial. Per això la necessitat de plantejar polítiques públiques transversals”.

Estudis i diagnosi

Inicialment, es va encarregar a la Diputació de Barcelona un diagnòstic de l’oferta i la demanda del comerç de Sabadell, així com l’establiment de línies d’actuacions per ajudar a mantenir i reforçar l’atractiu comercial, junt amb els elements urbanístics.

Quant a la demanda, es va fer l’‘Enquesta d’hàbits de compra i consum’, en la qual es van valorar positivament els horaris comercials, la qualitat i amabilitat de l’entorn, malgrat les debilitats quant a disponibilitat i preu de l’aparcament a la zona comercial.

També es reflectia la preferència dels consumidors pel format de supermercats en productes quotidians, excepte el fresc, en el qual les botigues de barri, eix comercial i mercat municipal tenen un pes molt important. Destaquen també els productes ecològics, de proximitat o directament del productor, per sobre de la mitjana de la demarcació i comarca.

Un altre element rellevant és la contenció al municipi de la compra dels productes quotidians i fugues de compra en productes d’equipament de la persona i de la llar amb més intensitat que a la comarca i província.

El gener del 2019 es tornarà a fer l’enquesta per comprovar com ha evolucionat la demanda de la població en aquests últims dos anys.

Més notícies de Sabadell a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA

Temes: Comerç