Per a adolescents d’11 a 17 anys

Els joves de Rubí disposen d’un nou recurs per prevenir la violència masclista

El batejat ‘Espai Vincles’ és un espai de diàleg i reflexió per a adolescents situat, de moment, als centres educatius L’Estatut, La Serreta i Teresa Altet

Els joves de Rubí disposen d’un nou recurs per prevenir la violència masclista

Ayuntamiento de Rubí

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Dues de cada deu dones d’entre 16 i 24 anys han patit violència física o sexual per part d’alguna de les seves parelles, segons recull la macroenquesta realitzada el 2019 pel Ministeri d’Igualtat. En aquest context, Rubí (Vallès Occidental) ha posat a disposició dels joves un nou recurs per prevenir i atendre situacions de violència de gènere.

El batejat ‘Espai Vincles’ és un espai de diàleg i reflexió per a adolescents situat als centres educatius que tracta amb els joves temes sobre les relacions de parella, els mites de l’amor romàntic i els estereotips de gènere per prevenir les relacions abusives i qualsevol manifestació de violència masclista.

A Rubí, el Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) «ha detectat que les persones joves no se signifiquen com a víctimes de violència de gènere malgrat patir-la i sovint quan arriben al SIAD ja es troben en situacions de violència greu», ha explicat la regidora d’Igualtat, Yolanda Ferrer Polo.

En marxa en tres centres escolars

L’any passat, de les 278 dones ateses al SIAD, només 15 eren menors d’edat. D’aquesta manera, l’Espai Vincles s’ha posat en marxa en tres centres d’educació secundària de Rubí, L’Estatut, La Serreta i Teresa Altet; amb la voluntat que arribi a tots els instituts.

Notícies relacionades

Es dirigeix a l’alumnat, joves d’entre els 11 i els 17 anys, i atén dins de l’horari lectiu, quinzenalment. L’objectiu final és acompanyar els i les joves en el procés d’adquirir recursos i competències per gestionar els conflictes de parella que puguin tenir de manera sana i igualitària, per promoure relacions sanes, agradables i lliures.

Més notícies de Rubí a l’edició local d’EL PERIÓDICO