Iniciatives Municipals

Rubí Jove arriba als instituts de la ciutat per acompanyar els joves des d’una «perspectiva integral»

  • Un dels objectius és transmetre informació dels recursos municipals per a joves tant a l’alumnat com al professorat

  • Es pretén motivar i canalitzar les necessitats de participació dels joves i generar una «xarxa participativa» dins de cada centre i entre ells

Rubí Jove arriba als instituts de la ciutat per acompanyar els joves des d’una «perspectiva integral»
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Rubí Jove ha arribat als instituts de la ciutat com un espai d’atenció presencial estable que pretén posar a disposició dels joves recursos informatius i impulsar experiències de participació.

El projecte vol acompanyar els adolescents des d’una «perspectiva integral». «La pandèmia ha accelerat el procés de repensar l’atenció als joves, però apostem per aquesta manera de treballar com una opció clara de futur: el servei de joventut ha de ser allà on hi ha les persones joves», argumenta la regidora de Joventut, Annabel Cuesta Fabre.

Així, l’objectiu que persegueix Rubí Jove als instituts és transmetre la informació de tots els recursos municipals per a joves tant a l’alumnat com al professorat, detectar les necessitats de cada centre i elaborar les campanyes informatives específiques.

Amb tot, es pretén motivar i canalitzar les necessitats de participació dels joves i generar una xarxa participativa dins de cada centre, entre ells i amb la dinàmica de Rubí.

Funcionament i desenvolupament del projecte

Cada setmana, una de les dinamitzadores del projecte visita els centres educatius durant l’hora del pati i porta a terme campanyes informatives segons els interessos de cada centre (salut, emancipació, cultura, oci i cohesió social).

La iniciativa va arrencar al febrer amb la presentació del projecte als equips directius dels centres. Durant el mes de març, les dinamitzadores han començat a tenir contacte amb els joves dins dels instituts. És aquest mes d’abril que comença la fase de desenvolupament del vincle amb els alumnes i de creació de propostes a partir de les inquietuds detectades al març.

Notícies relacionades

A partir de les propostes de les noies i nois que participen del projecte es crearan dinàmiques amb motiu del Dia Internacional contra l’Homofòbia, Lesbofòbia, Transfòbia i Bifòbia (17 de maig), per celebrar el Dia Mundial del Medi Ambient (setmana del 5 de juny) i per commemorar el Dia Mundial de les Persones Refugiades (setmana del 20 de juny).

Més notícies de Rubí a l’edició local d’EL PERIÓDICO

Temes:

Rubí