Memòria històrica

Rubí canviarà el nom de la plaça Nova pel de Neus Català

  • L’actuació està prevista que es porti a terme coincidint amb el segon aniversari de la mort de la lluitadora antifranquista

  • La futura plaça de Neus Català a Rubí formarà part de les visites guiades organitzades pel consistori per donar a conèixer les ‘stolpersteine’ que hi ha a la ciutat

Rubí canviarà el nom de la plaça Nova pel de Neus Català
1
Es llegeix en minuts

L’Ajuntament de Rubí (Vallès Occidental) ha decidit canviar el nom de l’actual plaça Nova per dedicar-la a la lluitadora antifranquista Neus Català, que va morir l’abril del 2019 als 103 anys, després de ser una de les últimes supervivents del camp de concentració de Ravensbrück.

El consistori ha informat en un comunicat que treballa per acompanyar els veïns en el procés de canvi de nom de la plaça Nova, on Català va viure durant més de 20 anys, pel de Neus Català, que vol fer coincidir amb el segon aniversari de la mort de la lluitadora antifranquista.

Està previst que el canvi de nom d’aquesta plaça del barri de Les Torres de Rubí es faci efectiu a l’abril, una vegada sigui aprovat de manera oficial pel ple municipal.

Memòria històrica

Per garantir que el canvi de nom comporti les mínimes molèsties al veïnat, l’ajuntament assumirà la majoria de les gestions associades, com notificar la nova denominació a tots els serveis municipals, a les administracions supramunicipals, i, en particular, al Departament de Salut per actualitzar les dades de la targeta sanitària, al cadastre, a l’Agència Tributària i al Registre de la Propietat, a més de les empreses de subministraments.

El consistori també s’encarregarà d’actualitzar la informació que consta a Google per evitar que es produeixin problemes, per exemple, en el repartiment de paqueteria i comandes a domicili. Així, el regidor de Memòria Històrica, Pau Navarro, va explicar que, d’acord amb el compromís adoptat per la junta de portaveus de l’ajuntament el 25 de juliol del 2019, «Rubí tindrà finalment un espai dedicat a la memòria de Neus Català i, per extensió, de totes les persones que van patir la deportació».

Notícies relacionades

La futura plaça de Neus Català a Rubí formarà part de les visites guiades organitzades pel consistori per donar a conèixer les stolpersteine que hi ha a la ciutat en record dels onze habitants que van ser deportats als camps de concentració nazis.

Més notícies de Rubí, a l’edició local d’EL PERIÓDICO 

Temes:

Ajuntaments